به گزارش ایرنا، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاون و مسئولان اورژانس 115 کرمان، فرماندار ارزوئیه و برخی مسئولان محلی این شهرستان در آیین افتتاح پایگاه اورژانس شهدای دولت آباد حضور داشتند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در آیین بهره برداری از پایگاه روستایی اورژانس 115 شهدای دولت آباد ارزوئیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این پایگاه با صرف اعتباری حدود 300 میلیون تومان راه اندازی شده است.
محمد صابری افزود: پایگاه روستایی اورژانس 115 شهدای دولت آباد ارزوئیه در قالب طرح مشترک حوزه معاونت بهداشت و درمان (مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی) و به منظور توسعه خدمات اورژانس به روستاها و شهرهای کم جمعیت راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: 280 میلیون تومان در سال هزینه فعالیت این پایگاه اورژانس برآورد شده است.
صابری تصریح کرد: همزمان با آغاز به کار پایگاه اورژانس دولت آباد ارزوئیه هفت نیروی انسانی مرد از بین دانش آموختگان رشته های پرستاری و فوریتهای پزشکی در این پایگاه مشغول به کار شدند.
وی افزود: خدمات این پایگاه به صورت شبانه روزی و به منظور ارائه خدمت به صدمه دیدگان از حوادث ترافیکی در جاده های اصلی و فرعی منطقه ارزوئیه و همچنین رسیدگی به مصدومین حوادث غیر ترافیکی و بیماران در جمعیت ساکن روستای دولت آباد و روستاهای اطراف این منطقه برای درمان و انتقال به مراکز درمانی است.
وی تاکید کرد: بیشتر افراد مشغول به کار شده در پایگاه اورژانس دولت آباد ارزوئیه بومی منطقه هستند.
وی گفت: همچنین ساختمان جدید پایگاه اورژانس دولت آباد در مجاور پایگاه فعلی که به صورت موقت مورد استفاده قرار گرفته با اعتباری حدود 159میلیون تومان در حال ساخت است که تا پایان مهرماه سال جاری تکمیل و تحویل می شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.