سید یعقوب موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: المهتری، شکری و نگار از ارقام زودرس خرمای این منطقه است که کار برداشت آن شروع شده و تا پایان آبان ماه سال جاری با ارقام دیر رس هلیله ای و مرداسنگ ادامه دارد.
وی تصریح کرد: خرمای زودرس این منطقه مصرف تازه خوری دارد و به استان های همجوار ارسال می شود.
وی عنوان کرد: برداشت سایر ارقام تجاری از جمله مضافتی و کلوته در سطح 30 هزارهکتار از اراضی این منطقه از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری، 190هزار تن خرما در این منطقه تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی ازجمله کشورهای اروپا، جنوب شرقی آسیا وآسیای میانه از جمله روسیه ، آذربایجان، چین، هندوستان و افغانستان گردد.‎
وی اظهار کرد: خرمای منطقه جنوب کرمان کاملاً ارگانیک و بدون استفاده از هرگونه سموم شیمیایی تولید و دارای طعمی بی نظیر در سطح دنیاست که این ویژگی باعث استقبال جهانی از این خرما شده است.
وی بیان کرد: جنوب کرمان رتبه اول تولید و رتبه دوم سطح زیر کشت خرما را در کشور به خود اختصاص داده که بر اساس برنامه ریزی های شکل گرفته در صدد هستیم تا کیفیت و سطح زیر کشت خرما را افزایش دهیم.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.
جنوب استان کرمان با سطح زیر کشت بیش از 260 هزار هکتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، 60 درصد تولیدات این بخش را در استان به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: روح الله صائب
7450/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.