به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در هفتاد و پنجمین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: نظام بهره وری در کشور طبق قانون در کشور اعلام شده که در همه ابعاد وجود دارد.
وی ادامه داد: حرکت هایی که در راستای راندمان بخش کشاورزی انجام شده قابل ستایش است و مسئولان باید توجه داشته باشند با توسعه علم کشاورزی، حداکثر بهره وری را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد غیردولتی علاقه مند است که نقشه بهره وری کشاورزی استان کرمان را تدوین کند و هزینه های آن را نیز می پردازد.
استاندار کرمان تاکید کرد: این استان در راه درست حرکت رو به جلویی دارد و این حرکت باید تداوم یابند.
وی افزود: طرح ساماندهی روستاها تحت عنوان طرح 'امید و آبادانی روستاها' از جنوب استان کرمان آغاز شده و در سطح این استان گسترش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: چالش اصلی استان کرمان موضوع آب است که باید استفاده بهینه را از منابع آبی موجود داشته باشیم.
وی ادامه داد: بخش عمده آب مصرفی در استان کرمان در بخش کشاورزی هزینه می شود و در راستای اجرای همیاران آب به دنبال رسیدن به حداکثر راندمان از منابع آبی بوده و هستیم.
استاندار کرمان اظهار کرد: به عنوان مدیران استانی باید تدبیر امور کرده و در راستای افزایش راندمان آب در واحد سطح باید تدابیری اندیشیده شود که محصولات کم آب جایگزین محصولات پر آب شود.
وی بیان کرد: اقدامات نو و جدیدی در استان کرمان در بخش کشاورزی در دست انجام است اما کافی نیست و باید تداوم یابد.
رزم حسینی گفت: بحران جدی آب در استان کرمان وجود دارد و طرح های آب این استان نباید دستخوش جریاناتی قرار گیرد که پروژه های ملی و فراملی که مصوب دولت هستند با مشکل مواجه شوند.
وی خاطرنشان کرد: کنسرسیومی از بخش غیردولتی برای تامین اعتبار این پروژه ها در حال شکل گیری است و با آغاز به کار دولت جدید، این پروژه ها دنبال می شود که موجب تحول در استان خواهد شد.
استاندار کرمان ادامه داد: هدف تونل انتقال آب ترانزیت خط آبی کشور است و موجب تحولات بزرگی خواهد شد.
وی تصریح کرد: فردا قرارداد استفاده از آبهای ژرف استان کرمان را منعقد خواهیم کرد و دستگاه های حفاری مورد نیاز نیز وارد این استان شده است.
وی با اشاره به همراهی مردم در اجرای طرح همیاران آب و توسعه کشت های جایگزین گفت: نباید این طرح ها را متوقف کنیم و با توجه به اینکه استانی کم آب هستیم باید بهترین استفاده را از منابع موجود داشته باشیم.
استاندار کرمان تصریح کرد: سیاست های کشاورزی این استان باید با نگاه اقتصادی کامل تدوین شده و از سوی دستگاه ها مورد اجرا قرار گیرد.
وی از اطلاع رسانی شفاف و بدون هرگونه سانسور رسانه های در استان کرمان نیز تقدیر کرد و ادامه داد: افزایش روحیه نقد منصفانه در بین اصحاب رسانه و روحیه نقدپذیری مدیران می تواند موجب تعالی شخصیتی و بهبود روند خدمت رسانی به مردم شود.
وی اظهار کرد: همه ما باید منطبق بر قانون عقل و منطق مطالبه گری را داشته باشیم و امیدواریم که روز به روز فرهنگ مطالبه گری در جامعه اضافه شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.