به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عربپور روز شنبه در نشست شورای اقامه نماز استان کرمان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان افزود: شورای اقامه نماز در بخش های مختلف تاثیرات زیادی داشته است.
وی اظهار کرد: سال هاست ستاد اقامه نماز علاوه بر احیای نماز، در برخی اماکن خدماتی مانند ساخت نمازخانه ها را انجام داده است.
وی گفت: دشمن در مسائل فرهنگی تبیلغ ضد فرهنگی دارد لذا باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ غنی نماز در جامعه اقدامات جدید و نو انجام داد.
امام جمعه موقت کرمان تصریح کرد: درصد زیادی از مصوبات شورا و ستاد اقامه نماز اجرا شده و اثربخش بوده است اما این مقدار در حد مطلوب نیست.
وی با اشاره به نتایج یک پژوهش پیرامون نماز افزود: نتایج این پژوهش علاقمندی 85 درصد مردم را به نماز نشان می دهد.
حجت الاسلام عربپور تاکید کرد: مساجد باید در زمینه جذب جوانان به نماز فعال تر شوند و جذب جوانان در مساجد بیشتر شود.
وی گفت: ائمه جماعات مساجد نیز باید به منظور مدیریت مساجد دوره های کارشناسی و آموزشی را طی کنند.
وی از تقویت دروس مرتبط با نماز در تربیت معلم ها به عنوان یکی از اقدامات ستاد نماز استان کرمان طی سال جاری نام برد و گفت: باید نبض جامعه را در مورد نماز بدانیم تا بتوانیم در این مورد برنامه ریزی کنیم و در اینکه ما در این بخش عقب هستیم و باید برنامه ریزی کنیم، شکی نیست.

**اقامه نماز در بیش از سه هزار مدرسه استان کرمان
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: زنگ نماز در مدارس گنجانده شده است و از چهار و 820 مدرسه این استان، نماز در سه هزار مدرسه اقامه می شود.
صدیقه مرادی ادامه داد: از این سه هزار مورد یکهزار و 423 مدرسه دارای روحانی است و در یکهزار و 305 مدرسه توسط معلمان نماز جماعت برگزار می شود.
وی گفت: طرح آموزش 33 روزه قرآن کریم در پایه سوم ابتدایی در حال اجراست و بسیاری از دانش آموزان مدارس در نماز جماعت شرکت می کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس آموزش و پرورش استان کرمان مجهز به نمازخانه است تصریح کرد: برخی مدارس این استان نیز نمازخانه مشخص ندارند یا قول ساخت این مکان توسط خیرین مدرسه ساز داده شده است.
در این نشست که استاندار کرمان نیز حضور داشت، اعضا به ارائه نظرات خود درباره راه های اشاعه فرهنگ نماز در جامعه پرداختند.
همچنین اسامی برخی مساجد استان کرمان که شرایط مناسبی برای اقامه نماز و متولی ندارند، اعلام شد و رفع موانع این مساجد در دستور کار قرار گرفت.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار: رسول محمدحسنی
3029/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.