سرهنگ ماشاءالله ملائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران پلیس آگاهی جیرفت در پی کسب خبری مبنی بر اینکه اعضای باندی در زمینه تهیه و توزیع سکه تقلبی در این شهرستان فعالیت می کنند، موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دادند.
وی عنوان کرد: ماموران پس از انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی و تخصصی سرانجام 2 نفر از اعضای این باند را که در سطح شهرستان در حال توزیع سکه های تقلبی بودند، دستگیر کردند.
وی گفت: ابتدا در بازرسی از این افراد تعداد 10 سکه تقلبی کشف شد و ماموران با گسترش چتر اطلاعاتی خود در شهرستان های همجوار دریافتند آنان مقادیری سکه تقلبی را از مرکز کشور به استان های جنوبی منتقل و در روزهای گذشته اقدام به توزیع سکه ها در مرکز استان و شهرستان های همجوار نیز کرده اند.
فرمانده انتظامی جیرفت افزود: در بازجویی تخصصی ماموران مشخص شد متهمان با وارد کردن مواد اولیه از کشور چین اقدام به طراحی و ضرب سکه در مرکز کشور کرده و در شهرستان های دیگر توزیع می کردند.
وی خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی پلیس تعدادی از شاکیان در پلیس آگاهی شهرستان حاضر شدند و با تشکیل پرونده 2 نفر متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
سرهنگ ملایی با بیان اینکه مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی و ایجاد امنیت در بازار از اولویت های پلیس است گفت: شهرستان جیرفت یکی از قطب های کشاورزی و اقتصادی جنوب کرمان محسوب می شود و پلیس نیز تمام امکانات و توان خود را بکار می بندد تا امنیت اقتصادی خوبی را برای سرمایه گذاران و فعالان این حوزه فراهم کند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.