به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نمازجمعه سیرجان که در حسینیه امام خمینی (ره) اقامه شد افزود: این انتخابات نشان از عظمت و مردم سالاری کشور ایران را داشت که علیرغم همه توطئه های دشمن با امنیت کامل و حضور بیش از 40 میلیون نفر یعنی بیش از 73 درصد مردم برگزار شد.
وی به برخی آسیب ها و بداخلاقی های انتخاباتی از جمله نحوه تبلیغات، تخریب رقیب و رای دادن اشاره کرد و گفت: حفظ آبروی نظام مهم و واجب است و دلسوزان نظام باید برای این روندهای غلط چاره اندیشی کنند ضمن اینکه از نامزدهایی که پاک آمدند و پاک هم تبلیغ و برابر قانون حرکت کردند، چه رای آوردند یا نیاوردند قدردانی می کنیم.
وی بیان کرد: ریاست جمهوری پس از تنفیذ حکم توسط رهبر معظم انقلاب و اعضای شوراها پس از تایید مربوط به همه مردم هستند نه جناح خاصی و باید به وعده های خود عمل کنند و توقع مردم اولویت به اشتغال جوانان و رفع مشکلات آنان است.
امام جمعه سیرجان از مسئولان دولت خواست به معنویات و ارزشهای اسلامی توجه داشته باشند و در جلوگیری از اجرای سند 2030 جدی باشند.
وی گفت: مسئولان به خواسته های مردم توجه داشته باشند و در رفع مشکلات اقتصادی مردم برنامه ریزی و اقدام کنند.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و سرزمین های اشغالی با شعار ایران هراسی و عقد قرارداد 480 میلیارد دلاری را نشان از بی تدبیری و عدم شناخت ملت ایران دانست و افزود: سردمدارانی که تروریست را پرورش داده و از این پدیده شوم دفاع می کنند و تروریست ها را به جان مردم بی دفاع انداختند، چگونه به خود اجازه می دهند ملت ایران را متهم به تروریسم کنند.
وی با اشاره به اوضاع داخلی نابسامان عربستان اظهار کرد: حمله به منزل شیخ عیسی قاسم در بحرین و کشتار مردم آیا نشان از حقوق بشر دارد و حکام عربستان مجبورند به شیوه های ایران هراسی متوسل شوند تا از رسوایی خود با خیال خام کاهش دهند و مطمئن باشیم که آل سعود مسیر اضمحلال و افول را در پیش گرفته است.
امام جمعه سیرجان به سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس نیز اشاره کرد و گفت: در این عملیات که خرمشهر 578 روز در اشغال بعثیان بود رزمندگان ما با قدرت ایمان توانستند از دشمنی که همه مستکبران در کنارش بودند 19 هزار اسیر، 16 هزار کشته و زخمی و انهدام 60 هواپیما را داشته باشد و این قدرت همچنان وجود دارد و آمریکا و دشمنان نظام اسلامی را به زانو در آورده است.
وی با تقدیر از رهبر معظم انقلاب و تشکر از دفتر سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برای تمدید حکم سه ساله امامت جمعه سیرجان افزود: امید است بتوانم در خدمت مردم و با مردم در مسیر ولایت و پاسداری از نظام اسلامی باشم.
حجت الاسلام حسینی به فرارسیدن ماه رمضان اشاره کرد و گفت: همه ما باید در این ماه از فیوضات به وجود آمده کسب فیض کنیم و در تلاوت قرآن و ادعیه این ماه و کسب تقوا به رقابت پرداخته و از برکاتش بیشتر بهره ببریم و ضرورت دارد که از مزاحمت برای مردم و صدای بلندگوها هم اجتناب شود.
نمازگزاران سیرجانی پس از نمازجمعه در اعتراض به ظلم و ستم آل سعود و آل خلیفه در بحرین و حمله به منزل شیخ عیسی قاسم تا میدان شهرداری راهپیمایی کردند.
مردم با شعارهای ضد استکباری، خواستار اقدام جدی سازمان های بین المللی و محکومیت جنایات آل سعود و آل خلیفه شدند.
مرکز شهرستان سیرجان در 170 کیلومتری غرب کرمان است.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار: رسول محمدحسنی
7435/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.