یوسف مسلمی مهنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم شفافیت در برنامه های نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مردم انتظار دارند که نامزدهای ریاست جمهوری اصول و مقررات کشور را رعایت کنند.
وی خاطرنشان کرد: جایگاه ریاست جمهوری پر منزلت است و طبق قانون اساسی شخص رئیس جمهوری دومین مقام رسمی کشور به شمار می رود و همین امر می طلبد که از اختیارات و توانایی های بالایی برخوردار باشد اما با وجود تمامی این اختیارات باید به مسائل قانونی وعده هایی که می دهد توجه داشته باشد.
مسلمی مهنی اظهار کرد: کاندیدایی که وعده افزایش چند برابری یارانه و یا ایجاد اشتغال چند میلیونی را به مردم می دهد حتما توجه کند که آیا طبق قانون و شرع می تواند این وعده ها را محقق کند یا صرفا شعار انتخاباتی می دهد و مردم فریبی می کند.
وی افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری باید به این نکته هم توجه داشته باشند که آیا دادن پول صرف به مردم عقلایی است و این اقدام در دراز مدت چه تاثیراتی می تواند روی جامعه و کشور داشته باشند.
وی همچنین پیرامون برگزاری مناظره های کاندیداها خاطرنشان کرد: امروزه رسانه ها ذاتا موجب روشنگری هستند و در حال حاضر که فضای کشور انتخاباتی است تاثیر رسانه ها بر مشارکت مردم کاملا ملموس شده است.
وی گفت: حضور نامزدهای انتخاباتی در میزگردهای خبرگزاری ها و همچنین مناظره های صدا و سیما روشنگری را به خانه های مردم می برد.
وی خاطرنشان کرد: خوبی این مناظره ها و میزگردها این است که بعد از رئیس جمهور شدن یک نامزد و در طول دوره چهار ساله ریاست جمهوری می توان وعده هایی که در مناظره ها به مردم داده است را یادآوری کرد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه 29اردیبهشت ماه برگزار می شود.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.