به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور روز یکشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان افزود: ریشه کنی بی سوادی، افزایش دانش مردم منطقه به ویژه در مسائل اقتصادی، بالا بردن روحیه گذشت و فداکاری، افزایش روحیه وجدان کاری و روحیه نشاط و شادابی از الزامات پیوست فرهنگی طرح های اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.
وی اظهار کرد: ارتباط فرهنگی بین مناطق، همکاری بین مسئولان شهری، برگشت سرمایه های حاصل از اجرای طرح برای توسعه طرح ها، بررسی پیامدهای منفی طرح ها توسط یک کمیته ویژه و اطلاع رسانی روند پیشرفت کار به مردم از دیگر الزامات پیوست فرهنگی طرح های اقتصادی استان کرمان بوده است.
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اینکه اقدامات توسعه ای انجام شده در استان با جلب همکاری بخش خصوصی بوده است گفت: در کنار فعالیت های اقتصادی باید یکسری برنامه های فرهنگی نیز دیده شود.
وی ادامه داد: تعهدات سرمایه گذار در برابر نظام باید در قالب پیوست فرهنگی تدوین و اجرایی شود و بر همین اساس برای زون های اقتصادی و طرح های هر منطقه پیوست فرهنگی تهیه شده است.
حجت الاسلام عرب پور بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی چارچوب های پیوست فرهنگی را ارائه کرده بود که با الگوگیری از آن، پیوست های فرهنگی طرح های اقتصاد مقاومتی استان کرمان تدوین شد.
وی گفت: پیوست فرهنگی در هشت جلسه با حضور 25 کارشناس متخصص بررسی و در نهایت به استانداری کرمان ارسال شده است.
فرماندار کرمان نیز در این نشست گفت: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار عظیم دیده شده و برای آن اختیارات ویژه ای دیده شده است که باید از سوی ائمه جمعه بیشتر تبیین شود.
محمدعلی توحیدی خاطرنشان کرد: مجموعه قوانین شوراها در 34 بند مطرح شده است و هرچه پاکدست تر و توانایی بیشتر داشته باشند عمران و آبادانی منطقه بیشتر خواهد بود.
وی گفت: مردم باید تشویق و ترغیب شوند افرادی را انتخاب کنند که کارکرد و توانایی بیشتری دارند.
گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان با حضور استاندار کرمان در بخش ماهان برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.