به گزارش ایرنا محمد ابوطالبی روز دوشنبه در بازدید از این پروژه اظهار کرد: طراحی و اجرای بزرگترین پارک جنگلی استان در رفسنجان از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا اسفندماه همان سال انجام شد.
وی بیان کرد: آبیاری درختان مجموعه در حال حاضر توسط تانکر انجام و در آینده شبکه آبیاری پارک جنگلی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شود.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث و بهره برداری از این پروژه را بیش از 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: احداث و نگهداری پارک جنگلی توسط بخش خصوصی و با هزینه 670 میلیون ریال در ماه انجام می شود.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری رفسنجان ادامه داد: در این پروژه تعداد 100 هزار اصله درخت از انواع گونه های مقاوم به شوری و کم آبی، همیشه سبز، گلدار و مثمر از قبیل کاج، زبان گنجشک، ارغوان، سنجد تلخ، سنجد خوراکی، یاس طاووسی، لیلکی، بنه، اکالیپتوس، بادام کوهی، عرعر، عناب، گل محمدی و فلفل زینتی غرس شده است.
وی جلوگیری از ورود ریزگردها و کاهش آلایندگی های مس را از دیگر اهداف این مجموعه عنوان کرد و گفت: وجود جنگل در این نقطه از شهر به علت قرارگیری منطقه در مسیر بادهای غالب موجب کاهش مؤثر ورود ریزگردها به شهر و جلوگیری از فرسایش خاک می شود.
ابوطالبی خاطرنشان کرد: احداث پارک جنگلی در شهر رفسنجان که به عنوان منطقه ای با اقلیم خشک و کویری به شمار می رود، در حفظ پیوند شهروندان با طبیعت مؤثر خواهد بود و این پارک علاوه بر افزایش قابل توجه سرانه فضای سبز، باعث ایجاد تلطیف هوا، جلوگیری از حرکت شن های روان و کاهش آلاینده های محیطی می شود.
وی گفت: پارک جنگلی شهرداری رفسنجان در آینده کاربردهای تفریحی، ورزشی، رفاهی و فرهنگی نیز خواهد داشت و ماهیت طرح به گونه ای است که می توان امکاناتی از قبیل پیست اتومبیلرانی و موتورسواری نیز به آن اضافه کرد.
وی از وجود 52 بوستان در شهر رفسنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر به استثناء پارک جنگلی 300 هکتاری، سرانه فضای سبز 17،24 مترمربع و سرانه پارک ها سه مترمربع می باشد.
پارک جنگلی شهرداری رفسنجان در ضلع غربی آرامستان و ابتدای ورودی بزرگراه خلیج فارس احداث شده است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.