به گزارش ایرنا محمدحسین ملکی روز یکشنبه همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از کتاب دادگران کرمانی در محل دفتر امام جمعه کرمان افزود: کتاب دادگران کرمانی دادخواهی مردم کرمان و بلوچستان را در دوره زمانی 400 ساله بررسی می کند.
وی تصریح کرد: چهار اثر پژوهشی سال گذشته در حوزه هنری استان کرمان راجع به تاریخ انقلاب و تاریخ معاصر تولید شد.
رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: مجموعه شعر از شاعران و داستان نویسان استان کرمان جمع آوری شده که شامل 270 شعر و 30 اثر داستان نویسی کوتاه با مضامین ارزشی تولید شده است.
وی افزود: در حوزه هنری استان کرمان 10 اثر نمایشی و در سراسر کشور 60 متن نمایشی نیز که قابلیت اجرا را در قالب کار فرهنگی در مساجد دارند تولید شده است.
ملکی گفت: همایش 'غ برای قابیل، ه برای هابیل' نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و نمایش کارستان نوشته محمدرضا آزاد به کارگردانی روح‌الله آریس در تعدادی از مساجد شهر کرمان اجرای عمومی می شود.
وی گفت: هفت اثر در حوزه تجسمی که 2 عدد در قالب مجموعه عکس و خوشنویسی است و موضوعاتی مانند شهید مدافع حرم و اثر شبیه شهیدان درباره شخصیت سردار سلیمانی اواخر این هفته رونمایی خواهد شد.
رئیس حوزه هنری استان کرمان افزود: 10 اثر تصویری سال گذشته در قالب فیلم تولید شده است و یک اثر مربوط به شهید باقدرت جوپاری به عنوان اولین شهید انقلاب در استان محور قرار داده شد.
وی بیان کرد: 13 برنامه اجرایی اعم از شب شعر، جشنواره طنز و 11 دوره آموزشی در رشته های مختلف هنری همچون بازیگری، خط، تذهیب و نقاشی داشتیم.
ملکی گفت: در حوزه کارگاه نقاشی و خط 12 اثر خلق شد و مجموعه کارهایی در سال گذشته در این زمینه انجام شد.
رئیس حوزه هنری استان کرمان غبارروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای هنرمند استان، نمایش فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش و جشنواره مردمی 'عمار' برای معتکفین در مساجد شهر کرمان را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در کرمان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: با همکاری ستاد نماز جمعه، ثبت‌نام از علاقه‌مندان به رشته‌های هنری در استان کرمان تا ماه مبارک رمضان در مکان‌های برگزاری نماز جمعه انجام شده و در تابستان دوره‌های آموزشی هنری برگزار خواهد شد.
ملکی گفت: برنامه مستمری با عنوان 'آیینه داران روشنی' در قالب شب خاطره با گردهمایی هنرمندان و فعالان فرهنگی دهۀ آغازین انقلاب اسلامی طراحی شده که تاکنون 2 نشست از این برنامه در هفته هنر انقلاب و ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار شده است و سومین نشست آن، به عنوان برنامه محوری و اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این هفته به عنوان هفته هنری انقلاب اسلامی مطرح شده و سازمان تبلیغات اسلامی متولی برنامه های این هفته است.
آیین رونمایی از کتاب دادگران کرمانی با حضور آیت الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدحسین ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان و جمعی از مسئولان و هنرمندان در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.
کتاب دادگران کرمانی (شامل قیام های مردم کرمان و بلوچستان از دوره شاه عباس صفوی تا جنگ جهانی اول) به کوشش علی جمیل کرمانی و همت حوزه هنری استان کرمان و همکاری انتشارات سوره مهر در 360 صفحه با تیراژ یکهزار نسخه منتشر شد.
در این آیین همچنین کتاب بن بست مستوفی به کوشش علی جمیل کرمانی رونمایی شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.