به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری کرمان یدالله موحد در نشست با اعضای ستاد نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان کرمان افزود: قوام و دوام نظام به آرای عمومی وابسته است و هر چه مشارکت مردم در حوزه برگزاری انتخابات افزایش پیدا کند، این امر موجب استحکام و قوام کشور و مقاومت ملت می ‌شود.
وی تصریح کرد: جلب رضایتمندی عمومی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مهم و سرنوشت ساز است.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در پیش رو داریم که همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می ‌شود.
وی با اشاره به شرایط حساس کشور در سطح بین‌ المللی و منطقه افزود: باید به این شرایط توجه داشته باشیم و تمام ظرفیت‌ ها را بسیج کنیم تا اهداف نظام در انتخابات محقق شود.
موحد عنوان کرد: باید برای جلب مشارکت عمومی تلاش کنیم و توانمندی ‌های کشور را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به‌ کار گیریم.
وی گفت: سالم ‌سازی و شفاف ‌سازی روند انتخابات مهم است و موجب اعتماد عمومی و افزایش امید مردم به دخالت در امورشان می‌ شود بنابراین همه مجموعه ‌های دست‌ اندرکار باید هماهنگی لازم را داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: فرآیندهای انتخابات باید منطبق بر قانون باشد و قانون همه مسائل را مشخص کرده است و خلا قانونی در این زمینه نداریم.
موحد همچنین پیشگیری از جرائم انتخاباتی را یکی از وظایف دستگاه قضا دانست و اظهار کرد: قوه قضائیه وظیفه دارد، تدابیر لازم را برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی داشته باشد و ستاد پیش ‌بینی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی در کشور و استان کرمان تشکیل شده است.
وی گفت: استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها یکی از جرائم انتخاباتی به شمار می‌ آید و در این زمینه تذکرات لازم به مدیران استان کرمان داده شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: فضای مجازی نیز رصد می ‌شود تا تبلیغات سوء، علیه نظام صورت نگیرد و جرائم انتخاباتی در این فضا مورد پیگیری قرار گیرد.
وی بیان کرد: جلسات متعددی با اصحاب رسانه با موضوع جرائم انتخاباتی برگزار می‌ شود و بایدها و نبایدهای انتخاباتی را برای آنها تشریح می‌ کنیم و رسانه ‌های استان کرمان همکاری خوبی در انتخابات گذشته داشته ‌اند.
موحد گفت: فعالیت انتخاباتی خیریه ‌ها یکی از مصادیق جرائم انتخاباتی است و این مجموعه‌ ها نباید از اعتبارات خود له یا علیه نامزدها استفاده کنند.
وی افزود: دخالت نظامیان و روحانیت در انتخابات نیز از مصادیق جرائم انتخاباتی است و اقداماتی برای جلوگیری از این جرائم در دست اقدام است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به انتخابات سال گذشته تصریح کرد: سالم‌ترین انتخابات را در استان کرمان برگزار کردیم و انتخابات در این خطه بدون حاشیه برگزار شد.
** گشت‌ های سایبری کرمان در حال رصد جرائم انتخاباتی هستند
دادستان عمومی و انقلاب کرمان نیز در این نشست گفت: گشت ‌های سایبری بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان در حال رصد فضای مجازی هستند.
دادخدا سالاری افزود: نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی در اسفند ماه سال گذشته در دادسرای کرمان برگزار شد و این جلسه هفت مصوبه داشت.
وی بیان کرد: گشت‌ های سایبری استان کرمان در حال رصد فضای مجازی با موضوع جرائم انتخاباتی هستند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان از آمادگی کامل برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد و گفت: برخورد لازم با جرائم انتخاباتی صورت می‌ گیرد.
نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها از (30 اسفند) آغاز شد و امروز ششم فروردین به پایان می رسد.
انتخابات و شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.