به گزارش ایرنا یدالله موحد روز دوشنبه در نهمین جلسه هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان در سال 95 افزود: مقرر شده بود امسال تعداد 205 زندانی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان آزاد شوند در حالی که 211 زندانی با کمک ستاد دیه آزاد شدند.
وی گفت: در سطح کشور بیش از 10 هزار و 500 نفر در سال جاری مشمول کمک های ستاد دیه بوده اند که سهم استان کرمان از این تعداد 200 نفر تعیین شده بود.
وی خاطرنشان کرد: ستاد دیه کار خود را از تصادفات شروع کرد و امروز کمتر افرادی را می بینید که به واسطه وقوع تصادف در زندان مانده باشند مگر اینکه شرکت های بیمه ای به وظایف خود عمل نکنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز با حمایت قانون و پوشش بیمه ای جامع که در زمینه تصادفات رقم خورده، هیچ شرکت بیمه ای نمی تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند.
وی تاکید کرد: باید به گونه ای تلاش و برنامه ریزی کنیم که افراد وارد زندان نشوند چرا که زندان تاثیرات منفی روی شخصیت افراد می گذارد.
موحد با بیان اینکه در سطح استان کرمان سه نفر بر اثر حوادث کارگاهی در زندان به سر می برند گفت: هر نوع کارگاه تحت هر عنوانی که باشد باید بیمه شود.
وی زندان رفتن افراد به واسطه مطالبه مهریه را یک اتفاق مضر برای جامعه عنون کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 87 نفر به علت بدهکاری های مالی در زندان به سر می برند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه وظیفه ستاد دیه از لحظه ورود افراد به زندان شروع می شود اضافه کرد: سال 95 نسبت به سال های گذشته پیشرفت های خوبی در ستاد دیه استان حاصل شده و در مقایسه با تاریخ ستاد دیه نیز سال خوبی بوده است.
وی گفت: امیدواریم تجربه هایی که در سال 95 کسب کردیم به ما کمک کند تا بتوانیم سال آینده رشد و جهش بهتری داشته باشیم.
وی با تقدیر از مقام خیران استان کرمان خاطرنشان کرد: خیران بزرگوار همیشه در عرصه های کار خیر حضور دارند و بر این باوریم که تکریم این عزیزان نباید فراموش شود.
موحد افزود: این خیران نزد خداوند برای خود حساب باز کرده اند و نیازی به معرفی و تجلیل ندارند اما همه ما وظیفه داریم به جامعه اعلام کنیم که اینگونه افراد خیر اندیشی در استان حضور دارند تا برای ورود افراد بیشتری به این عرصه انگیزه ایجاد شود.
وی همچنین به ضمانت اجرای حبس برای افرادی که تمکن پرداخت مهریه را دارند اشاره و عنوان کرد: قانونگذار عنوان کرده است، مهریه تا 110 سکه را اگر زوج با وجود تمکن مالی پرداخت نکند با ضمانت اجرای حبس مواجه می شود.
وی افزود: مهریه های بالای 110 سکه، تنها ضمانت اجرای حبس ندارند و زوج باید هر زمان که تمکن پیدا کرد، مهریه را پرداخت کند.
در این جلسه مقرر شد در راستای آگاه سازی مردم و جوانان نسبت به تبعات مهریه های سنگین، کارگروه تبلیغات و رسانه به مدیریت مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان تشکیل شود.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.