بهزاد بارانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت، جلوگیری از بوته کنی، عدم تجاوز به عرصه های منابع طبیعی و همچنین استفاده از سوخت پاک 50اجاق گاز و کپسول گاز و تنور گازی به صورت رایگان بین واجدین شرایط از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان توزیع شد.
وی گفت: عرصه های منابع طبیعی شهرستان ریگان به ویژه جنگ های کهور منحصر به فرد ایرانی و جنگل دست کاشت گز از مهمترین کمربندهای سبز حفاظتی هستند که از پیشروی کانون های فرشایس بادی به سمت مزارع کشاورزی و داخل شهر جلوگیری می کنند و به توجه جدی نیاز دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان اظهار کرد: این اقدام باعث می شود مردم از بوته کنی و مصرف سوخت های جنگلی خودداری کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه بهترین مراتع در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان است این مراتع به حمایت جدی نیاز دارند و جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی بیش از 200 روستا و حوزه شهر را از هجوم شن های روان نجات می دهد.
بارانی بیان کرد: برخی افراد به ویژه روستائیان که از نعمت گاز بهره مند نیستند برای پخت نان و دیگر نیازهای خود مجبورند از سوخت های فسیلی و هیزم استفاده کنند که ضربه بزرگی به مراتع و جنگل ها وارد می شود.
ریگان یکی از کانون های بحرانی در 285 کیلومتری شرق کرمان است.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7442/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.