به گزارش ایرنا حمید ملانوری عصر یکشنبه در چهاردهمین نشست ستاد مثلث توسعه اقتصادی رفسنجان افزود: بیش از هزار گردشگر خارجی در رفسنجان طی سال جاری از ابنیه های تاریخی و باستانی و جاذبه های طبیعی این شهرستان دیدن کردند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از یکهزار و 500 گردشگر داخلی نیز به رفسنجان سفر کرده اند و پیش بینی می شود در سال های آینده شاهد افزایش بازدید گردشگران داخلی و خارجی از اماکن گردشگری این شهرستان باشیم.
فرماندار رفسنجان گفت: صنعت گردشگری در کنار اقتصاد کشاورزی پسته می تواند بخش اقتصادی این شهرستان را رونق بخشد.
ملانوری بیان کرد: اقتصاد مردم رفسنجان در سالهای گذشته به تک محصول پسته وابسته بوده لذا با خشکسالی های اخیر، کشاورزی دچار چالش شده و لازم است در کنار حفظ کشاورزی صنعت گردشگری نیز احیا شود تا با جذب گردشگران داخلی و خارجی این شهرستان رشد و توسعه اقتصادی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مناطق بکر و آثار باستانی رفسنجان طی چند سال گذشته با کمک بخش خصوصی در حال احیا است افزود: مرمت بزرگترین خانه خشتی جهان در نوروز امسال به پایان می رسد.
ملانوری با بیان اینکه هتل پاریز نیز در نیمه اول سال آینده بازسازی و تکمیل می شود گفت: زیرساخت های جذب گردشگر در دره راگه به عنوان یکی از آثار و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد شهرستان رفسنجان فراهم خواهد شد.
فرماندار رفسنجان گفت: توانستیم با ایجاد انگیزه، اعتماد سرمایه داران را به منظور سرمایه گذاری در این شهرستان جلب کنیم.
وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی و بانک ها نیز با ارائه تسهیلات کم بهره موجب احیا برخی واحدهای راکد از جمله کارخانه اروند چرخ شد و این کارخانه علاوه بر احیا شدن خط تولید به 2.2 تن افزایش تولید داده و کارگران بیشتری را جذب کرده است.
ملانوری گفت: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نیز فعال است و زمینه برای فعالیت در این منطقه فراهم شده است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.