ابراهیم علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه قبل از بارندگی های اخیر بیش از 42 درصد ظرفیت سدهای استان کرمان خالی بود افزود: ظرفیت مجموع مخازن چهار سد این استان 582 میلیون متر مکعب است که در حال حاضر بیش از 533 میلیون متر مکعب آب در این سدها ذخیره شده است.
وی ادامه داد: 195.47 میلیون متر مکعب آب طی روزهای اخیر به سدهای استان کرمان وارد شده است.
علیزاده با اشاره به سر ریز شدن آب در سد نساء بم اظهار کرد: در حال حاضر سد نساء بم با 168 میلیون متر مکعب ظرفیت، 168 میلیون متر مکعب آب را در خود جای داده است.
وی بیان کرد: سد بافت نیز با 40 میلون متر مکعب ظرفیت بیش از 39 میلیون متر مکعب آب را در خود جای داده و همچنین سد تنگوئیه سیرجان با 38 میلیون متر مکعب ظرفیت بیش از 29 میلیون متر مکعب آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان عنوان کرد: ظرفیت ذخیره آب سد جیرفت 335 میلیون متر مکعب است که در حال حاضر 307 میلیون متر مکعب آب دارد که نسبت به 6 ماهه گذشته بیش از 190 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.
علیزاده با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان کرمان اظهار کرد: تعدیل پروانه های بهره برداری، نصب کنتورهای حجمی و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیرمجاز از برنامه های مهم شرکت آب منطقه ای استان کرمان در سال 96 خواهد بود.
عملیات اجرایی احداث 2 سد قدرونی و صفارود با ظرفیت 119 میلیون متر مکعب در استان کرمان آغاز شده که به ترتیب 88 و 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.