به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد قدرتی روز پنجشنبه در پانزدهمین یادواره شهید گمنام روستای مانی شهر سرچشمه از توابع شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه بزرگترین نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نعمت ولایت است افزود: شهدا سال ها پیش برای عظمت و عزت ایران اسلامی جان خود را فدا کردند.
وی بیان کرد: شهدای گمنام کسانی هستند که نمی دانیم از کجا به جبهه اعزام شده اند و اهل کدام دیارند اما ما آنها را فرزندان خود می دانیم.
مدرس حوزه علمیه گفت: بهترین راه برای اینکه بتوانیم گوشه ای از رشادت های شهیدان را جبران کنیم این است که دنباله رو راه آنها باشیم و در راه انقلاب بمانیم.
وی ادامه داد: ما نمی دانیم شهید گمنام روستای مانی کیست و والدینش که بودند اما شهدا اولیای خداوند هستند؛ آنها از مرگ هراسی نداشتند و با صداقت و یکرنگی شان و درس گرفتن از مکتب حضرت فاطمه (س) راه شهادت را پیمودند و به آرزویشان رسیدند.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه شهدا از دروغ بر حذر بودند خاطرنشان کرد: با دروغ گفتن، بار کج به منزل می رسد.
وی افزود: شهدا معجزه هایی را دارند و بسیاری از بیماران را شفا می دهند لذا این شهدا گمنام نیستند و پیرو مکتب حضرت زهرا (س) بودند.
وی اظهار کرد: مسئولان نظام نیز باید به وعده هایی که به مردم می دهند همانند شهدا جامه عمل بپوشانند.
حجت الاسلام سید رحیم میریان از همراهان امام خمینی (ره) هم در این آیین گفت: شهدا همه عاشق امام و ولایت بودند و جان خود را برای ایجاد امنیت و آسایش ما فدا کردند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل از اسراف متنفر بودند بیان کرد: امام خمینی (ره) هر زمان خطبه عقدی برای زوج جوانی جاری می ساختند پس از ایراد خطبه به تمام مراجعان خود می فرمودند بروید با هم بسازید.
میریان گفت: در صورت سازگاری مسئولان و روحانیون و دیگر اقشار با یکدیگر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و غیره در جامعه کاهش می یابد.
پانزدهمین یادواره شهید گمنام روستای مانی به همت روابط عمومی مس منطقه کرمان برگزار شد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.