به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور عصر چهارشنبه در آیین تشییع پیکر 2 شهید گمنام در دانشگاه جیرفت افزود: دانشگاه از لحاظ علمی مکانی آبرومند است و با وجود شهدا به عزتمندی می رسد.
وی خاطرنشان کرد: دفن شهدا در دانشگاه ها وظیفه ما را در دفاع از ارزش های اسلامی سنگین تر می کند چرا که همواره شاهد اعمال ما در دانشگاه هستند.
وی گفت: امروز سنگرهای دشمنان مشخص شده نیستند و هجوم دشمنان همه جانبه است اما با کمک گرفتن از شهدا شکست دشمنان راحت تر انجام می گیرد.
امام جمعه جیرفت ادامه داد: دانشگاهی که شهدا در آن دفن شده اند باید فضای آن هم عوض شود و اگر خلاف شرعی در آن صورت گیرد در آن دنیا توسط همین شهدا بازخواست می شویم و کسانی که شهدا را به این مکان دعوت کرده اند مسئولیت سنگینی دارند و همواره مراقب اخلاق و رفتارخود باشند.
وی با بیان اینکه شهدا نزد خداوند و مردم عزیز هستند گفت: عزت یعنی نفوذناپذیری و این عزتمندی هم میراث شهدا برای مردم است.
حجت الاسلام کرمی پور استقامت و پیروی از امام عادل را از پایه های عزتمندی بیان و خاطرنشان کرد: جامعه ای که پیرو امام عادل باشد، عزیز است چرا که همواره با فکر و اندیشه اسلامی تصمیم گیری می کند.
وی افزود: اگر انسان در برابر فکر و ظلم استقامت داشته باشد خداوند او را عزیز می کند و عزیز بودن شهدا در برابر خداوند به خاطر استقامت آنهاست.
وی نیازمندی به دشمنان را یکی دیگر از عوامل از بین رفتن عزت انسان بیان کرد و گفت: اگر دست نیاز را به دشمنان دراز کنیم خداوند ما را خار و ذلیل می کند.
امام جمعه جیرفت افزود: کسانی که ادعا می کردند میراث پادشاهی 2500 ساله هستند این کشور را تکه تکه کردند ولی جوانان ما با خون خود اجازه ندادند تا یک وجب از خاک ما دست دشمنان بیفتد.
وی بیان کرد: علم لازمه دیگری است برای رسیدن به عزتمندی بیشتر، چرا که جوانان ما در رسیدن به انرژی هسته ای نشان دادند که دارای عزت می باشند.
رئیس دانشگاه جیرفت هم در ادامه این مراسم با بیان اینکه شهدا روح ایثار و شهدا را برای ما به یادگار گذاشتند افزود: ما وظیفه داریم تا از این یادگاری به خوبی محافظت کنیم.
ناصر برومند خاطرنشان کرد: شهدا با پیروی از رهبری به عزت رسیدند بنابراین پایداری ما در گرو حمایت از رهبری است.
جنوب استان کرمان روز چهارشنبه میزبان چهار شهید گمنام بود که 2 شهید در دانشگاه جیرفت و 2 شهید هم در دانشگاه آزاد کهنوج تشییع شدند و عصر چهارشنبه در این 2 دانشگاه به خاک سپرده شدند.
پیکر پاک 17 شهید گمنام و یک شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس دوشنبه 9 اسفند با استقبال مسئولان و مردم وارد کرمان شد و تا امروز (پنجشنبه) سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از تشییع در شهرها و دانشگاه های مختلف استان به خاک سپرده شده اند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.