به گزارش ایرنا سرهنگ ناصر فرشید روز دوشنبه در نشست خبری افزود: پلیس اماکن و پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی استان کرمان همواره در بازرسی های تخصصی خود به کشف مواد محترقه غیر مجاز توجه ویژه ای دارند و امیدوارم امسال نیز طوری رفتار کنیم که چهارشنبه سوری ما به چهارشنبه سوزی تبدیل نشود.
وی با اشاره به موضوع چهارشنبه سوری گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی و فرهنگسازی های انجام شده در سال های گذشته با حوادث کمتری روبرو بوده ایم.

**کشف 85 تن مواد مخدر در استان کرمان
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: به منظور حفظ نسل جوان و نوجوان و همه مردم به صورت ویژه با موضوع مواد مخدر برخورد می شود که در این راستا در 11 ماه امسال بیش از 85 تن انواع مواد مخدر کشف شده است که در چهار روز گذشته نیز بیش از یک تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر کشف و افرادی نیز در این رابطه دستگیر شده اند.
وی عنوان کرد: در 11 ماه امسال بیش از 53 هزار نفر در رابطه با انواع جرایم در استان کرمان دستگیر شده اند و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در اولویت کار نیروی انتظای بوده که در این زمینه 52 درصد افزایش برخورد را داشته ایم.

**کاهش هشت درصدی تصادفات فوتی
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در 11 ماه امسال در بحث تصادفات فوتی شاهد کاهش 8 درصدی بوده ایم که در مجموع در استان 126 نفر کمتر از سال گذشته در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.
وی خاطرنشان کرد: امسال 657 نفر در جاده های استان جان خود را از دست داده اند.
به گفته وی تصادفات جرحی در استان کرمان در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته که تعداد مجروحان درون شهری 802 نفر و در برون شهری 209 نفر افزایش داشته است.
فرشید گفت: حوادث خسارتی نیز 41 درصد افزایش داشته که در این زمینه 2 هزار و 283 فقره تصادف در درون شهر و 472 فقره در بیرون از شهرها رخ داده است.
وی بیان کرد: در حوزه درون شهری 77 درصد تصادفات در کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم رخ داده است و در برون شهری نیز 31 درصد تصادفات در حوزه جنوب استان بوده و 69 درصد نیز در سایر محورها رخ داده است.
وی گفت: روز گذشته با استفاده از دوربین های تصویری بیش از 200 قبض جریمه در شهر کرمان صادر شده است که این آمار جای تاسف دارد.
وی با تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و احترام گذاشتن به حقوق دیگران، گفت: خانواده های زیادی به دلیل بی توجهی به این موضوعات داغدار شده و با مشکلات متعدد دیگری مواجه می شوند.

**برقراری 11 هزار تماس باسامانه 197 در سال جاری
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: برای خدمت خوب به مردم و برای کنترل های لازم نیروهای انتظامی در چند سال گذشته سیستم ارتباطات مردمی پلیس (197) راه اندازی و در 10 ماه امسال بیش از 11 هزار تماس با این سامانه برقرار شده است.
وی بیان کرد: در این تماس ها تقدیر و تشکر، پیشنهادات برای ارائه خدمت بهتر، انتقادات از نحوره برخورد و شکایت ها بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی تماس ها با 197 پاسخ داده می شود، عنوان کرد: در مرکز 197 همچنین مرکز فوریتی نیز ایجاد شده تا مسائل خاص را به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد.

**کاهش 58 درصدی تماس های غیر قابل رسیدگی با 110
سرهنگ فرشید به راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی 110 در سال های گذشته اشاره و بیان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که موارد فوریتی باید به این سامانه منتقل شود.
وی گفت: در 11 ماه امسال بیش از 728 هزار تماس با 110 برقرار شده ه نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.
وی افزود: 39 درصد تماس ها با سامانه 110 عملیاتی شده است، 6 درصد از این تماس ها نیز غیر قابل رسیدگی بوده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تماس های غیر قابل رسیدگی با سامانه فوریت های پلیسی، بیش از 58 درصد کاهش داشته است.
وی عنوان کرد: 55 درصد از تماس ها با سامانه 110 مربوط به راهنمایی و ارشاد بوده که 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی به تفکیک فوریت های پلیسی با موارد غیر فوریتی گفت: اگر از سرقت یک خودرو دقایقی گذشته باشد تماس فوریتی و اگر ساعت ها یا روزها گذشته باشد، غیر فوریتی محسوب می شود.

**کاهش سرقت های مغازه، منزل، موتورسیکلت و کیف قاپی در کرمان
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: براساس تاکیدات فرمانده ناجا و فرمانده انتظامی استان کرمان یکی از اولویت های ماموریتی نیروی انتظامی کاهش سرقت ها و جرایم است که در 11 ماه امسال با وجود همه مشکلات موجود، در سرقت مغازه 25 درصد، سرقت منزل 11 درصد، کیف قاپی 9 درصد و سرقت موتورسیکلت 6 درصد کاهش را شاهد بوده ایم.
وی با بیان اینکه سرقت اتومبیل 11 درصد افزایش داشته است گفت: بارها مشاهده کرده ام که افراد برای خرید از مغازه یا دکه و یا بستن در پارکینگ خود خودرو را روشن گذاشته و رفته است و این امر منجر به سرقت خودرو شده است.
سرهنگ فرشید گفت: 84 درصد سرقت ها به ترتیب مربوط به شهرستان های کرمان، رفسنجان، بم، جیرفت، کهنوج، سیرجان و زرند بوده است.
وی از همه خواست با توجه به ایام پایانی سال خودرو را در پارکینگ ها متوقف کنند و همواره توجه داشته باشند که در خودرو قفل باشد و نیز از پارک خودرو در مکان های خلوت خودداری کنند.
سرهنگ فرشید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در روزهای گذشته در فضای مجازی شاهد نشر اکاذیب روبرو بوده ایم که موجب کاهش احساس امنیت در جامعه می شود.
وی گفت: مردم برای دسترسی به اخبار باید به جراید محلی، صدا و سیما و سایر رسانه ها توجه داشته باشند و به برخی از موارد مطرح شده در فضای مجازی توجه نکنند.
وی ضمن تقدیر از تلاش های کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آنها افزود: نیروهای پلیس به صورت محسوس و غیر محسوس در تمامی مراکز خرید حضور دارند و مردم نیز باید مورد تخلف را در اسرع وقت با 110 در میان بگذارند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.