به گزارش ایرنا سردار محمد باقرزاده شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت سرداران و 940 شهید شهرستان رفسنجان با محوریت شهدای مفقودالاثر در مسجد جامع رفسنجان بیان کرد: جنگ ما جنگ عقیده است و مرز و جغرافیا نمی شناسد؛ در کشور عراق که داعشی ها مسلمانان را به خاک و خون می کشند جوانانی وجود دارند که از این کشور به سوریه رفته و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) می جنگند. وی با اشاره به اینکه اگر بحث جنگ، سرزمین بود این جوانان در سرزمین عراق با داعشی ها می جنگیدند ادامه داد: با توجه به اینکه این جنگ، جنگ عقیده است و مرز و جغرافیا نمی شناسد باید در این جنگ بسیج بزرگ اسلام را در جهان به راه بیندازیم.
وی با بیان اینکه شهدا از پیروان انبیاء هستند و برگزاری یادواره های شهدا عمل به توصیه های قرآنی است خاطرنشان کرد: در مورد شهدا نکاتی هست که غفلت می کنیم، امام حسین (ع) فرمود این بنده است که تمام شدنی است شهدا به عالم بقا متصل شدند و آنها شاهدند و ما مشهود و آنها مرزوق و ما محروم هستیم. مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کسانی که موفق هستند از فرصتها به نحو احسنت استفاده می کنند لذا شهدا از همه زرنگ تر بودند، خط اطاعت از امام و ولایت فقیه را درست رفتند و براساس بندگی عروج کردند.
وی بیان کرد: ما به مقوله شهید و شهادت که می رسیم فکر می کنیم شهدا کارشان تمام شده در صورتی که آنها تمام نشده اند و باید خط آنها را ادامه دهیم، گفتمان شهدا و خط و مسیر آنها را بشناسیم و با آن ستاره ها راه را پیدا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مسائل دفاع مقدس نیاز به ساعت ها تفسیر دارد و به مقوله شهید و شهادت به طور خاص نگاه شود.
سردار باقرزاده بیان کرد: در صحنه جنگ، دوستان و دشمنان شناخته می شوند و در شدائد و سختی ها، خانواده شهدا بسیار زیاد عظمت دارند زیرا در وانفسای جنگ هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تا ملت به پیروزی رسید. وی افزود: جنگ که می شود میزان صداقت ها در این عرصه شناخته می شود و مدافعین حرم که از ما سبقت گرفتند جایگاهی والا دارند، عده ای متوجه عظمت کار این مدافعین حرم نیستند و نمی دانند که آنها چه تأثیراتی در معادلات منطقه ای گذاشتند و آثار و برکاتشان چند سال بعد معلوم خواهد شد.
وی تصریح کرد: سردار سلیمانی معذوراتی دارند و نمی توانند صحبت کنند و گرنه ناگفته های زیادی دارند که در مورد کارهای مدافعان حرم بگویند.
سردار باقرزاده گفت: دشمن در نبرد سوریه پذیرفته است که ما در نبردهای جنگی سر هستیم و آنچه ما را برتر کرده است عنصر ایمان است، تجهیزات و معادلات را همه دارند اما معادلات قرآن کریم اینها نیست و عنصر تعیین کننده روحیه ایمانی است.
وی خاطرنشان کرد: باور داشتن به اینکه یک قدرت برتر ما را یاری می کند در رقم خوردن پیروزی موثر است و جنگ را از لایه های ایمانی باید دید.
وی با اشاره به اینکه دیدگاه امام در مورد جنگ داشتن تکلیف شرعی بود بیان کرد: لذا ما مکلفیم جلوی آنها (دشمن) را بگیریم چه پیروز شویم و چه نشویم باید دفاع کنیم لذا شهادت تکلیف شرعی بود، در سیره شهدا ببینید که در زمان جنگ پیش می آمد که عملیات ها عقب می افتاد اما رزمندگان برای رضای خدا آمده بودند نه برای شهادت، پیروزی، شکست و غیره پس ما باید بایستیم و تسلیم نشویم. مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: الان هم در عرصه های سیاسی می بینید خطی که رهبر معظم انقلاب تبیین کردند به عنوان خط مقاومت و ایستادگی، گفتمان شهدا و ایستادگی است.
وی با اشاره به اینکه خط امام جلوی چشم ما قرار دارد خاطرنشان کرد: یادواره شهدا، مرور درس های امام و شهداست و باید بدانیم امروز جنگ پابرهنه ها و مرفهین بی درد شروع شده و دست همه کسانی که در سراسر جهان عزم جهاد در راه خدا را کرده اند می بوسم مثل شیخ حسن نصرالله و شیخ زکزاکی.
وی افزود: دغدغه رهبری این است که فرمودند نگران یادواره شهدا هستم که مبادا تکراری و کم اثر شود، به جنگ باید نگاه با معرفت الهی شود، جنگ عصاره ای از تصمیمات بزرگ و کوچک بود هم در بعد فردی و هم بعد اجتماعی، زمانی که شیپور جنگ نواخته می شود یک ملت مضطر می شود، اضطرار به اینکه مقاومت کنند یا تسلیم شوند.
سردار باقرزاده تصریح کرد: مدافعین حرمی که امروز سبقت گرفتند دارای جایگاهی بالایی هستند درحالیکه یک عده جاهل متوجه نیستند نه تنها جاهل بلکه خائن هستند و متوجه نیستند که شهدای مدافع حرم در معادلات منطقه چه تاثیری داشتند.
وی همچنین از شناسایی شهید حسن عبداللهی یوسف آباد شهید مفقودالاثر شهرستان رفسنجان بعد از 20 سال مفقودالاثری خبر داد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.