به گزارش ایرنا محمود وفایی روز چهارشنبه در شورای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: بسیاری از آثار شاخص میراث فرهنگی استان کرمان در دولت تدبیر و امید مورد مرمت قرار گرفته که مرمت هر یک از این آثار می توانست افتخار یک دوره مدیریتی باشد.
وی اظهار کرد: کرمان در حوزه صنایع دستی نیز جزء استان های شاخص کشور است و امروز از نظر فروش تولیدات صنایع دستی در کشور رتبه دوم را به خود اختصاص داده ایم.
وی تاکید کرد: با هدف گذاری انجام شده و مجوزهای صادر شده بخش زیادی از نیازهای زیرساختی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سه سال آینده برطرف می شود.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در زمینه حفظ میراث فرهنگی برای اصناف تصریح کرد: استان کرمان با پنج اثر ثبت شده جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هفت هزار اثر شناخته شده ظرفیت بسیار بزرگی دارد که با رفع محدودیت های موجود می توان الگویی نوین را در این زمینه ارائه کنیم.
وی بر ارائه دیدگاه های نخبگان برای معرفی هر چه بهتر استان کرمان تاکید کرد و گفت: با ایده های استاندار کرمان نهضتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان ایجاد شده است که در این بین میراث فرهنگی و گردشگری نیز جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.
وفایی خاطرنشان کرد: استان کرمان آلبومی از خوبی ها و ویژگی ها است که به نوعی به عنوان ایران کوچک در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شناخته می شود.
وی با تاکید بر اینکه گردشگری به عنوان یکی از پایه های اصلی در توسعه استان خواهد بود ادامه داد: استان کرمان در 10 سال اخیر به دلایل مختلف با وجود همه کارهای انجام شده نتوانسته خود را از حیث داشته های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نشان دهد.
وی عنوان کرد: نگاه به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار منعطف و دستخوش تغییرات مثبت شده است.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توسعه پنج برابری گردشگری خارجی در کشور بیان کرد: برای اولین بار به این صراحت به مسئله گردشگری پرداخته شده است زیرا زمانی رهبری بر اهمیت گردشگری تاکید بر آمار دارند نشان می دهد از نظر قانونی و شرعی مکلف هستیم که در این حوزه اقدامات مثبتی را محقق کنیم.
وفایی با اشاره به فضای مثبت پس از برجام در کشور و استان کرمان گفت: فضای منعطفی که در دنیا ایجاد کرده ایم موجب شده که بحث های گردشگری قوی تر و برجسته تر مطرح شود.
وی اظهار کرد: در استان کرمان شاهد رویکرد بسیار خوبی در توجه به گردشگری و میراث فرهنگی در مدیریت عالی استان هستیم که زمینه را برای توسعه و جهش این بخش فراهم تر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد و همت استاندار کرمان در توجه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مثال زدنی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، امنیت را یکی از مولفه های مثبت این استان در زمینه توسعه گردشگری دانست و گفت: از نظر امنیتی در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و این امر موجب شده که در حوزه گردشگری شاهد پیشرفت بسیار خوبی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: گردشگران خارجی تا عمق کویر رفته اند و این نشان از امنیت بالای استان کرمان دارد و به همین دلیل است که کویری که 80 درصد آن در استان کرمان است، ثبت جهانی شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.