به گزارش ایرنا مهدی جهان نجاتی عصر چهارشنبه در نشست خبری سومین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان کرمان با اشاره به دستورالعمل اجرایی تبصره 35 اصلاحی قانون بودجه 95 کشور افزود: بر اساس این دستورالعمل سود و جرائم هر نوع وام در قالب هر نوع عقد تا سقف یکصد میلیون تومان بخشیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود مردم از این فرصتی که دولت یازدهم و مجلس شورای اسلامی فراهم کرده است استفاده کنند.
وی با اشاره به حجم بدهی های زیاد مردم و کشاورزان به بانک کشاورزی اظهار کرد: در شهرستان بم بیش از 12 هزار و 250 نفر و در شهرستان راور نیز بیش از 10 هزار نفر به بانک کشاورزی بدهکار هستند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سود این تسهیلات بر عهده دولت قرار می گیرد و جریمه ها را هم بانک پرداخت می کند.
مدیر شعب بانک کشاورزی شمال استان کرمان بیان کرد: مبلغ 10 هزار میلیارد ریال در کشور برای بخشش سود تسهیلات ذکر شده اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد کرمان مبتنی بر کشاورزی است گفت: شاید در آینده چنین فرصتی فراهم نشود و مردم از فرصت باقی مانده استفاده کنند.
وی در خصوص نرخ سود تسهیلات گفت: نرخ سود تسهیلات صرفا توسط شورای پول و اعتبار تعیین می شود.
جهان نجاتی تصریح کرد: میزان معوقات شمال استان کرمان بیش از 2 هزار میلیارد تومان است و امروز بیش از 97 درصد نیاز مالی بخش کشاورزی را بانک کشاورزی پرداخت می کند.
وی افزود: امسال مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای صادرات محصولات کشاورزی اختصاص دادیم و همین امر باعث افزایش قیمت ها شد.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی با پرداخت یکهزار و 200 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی اقدام موثری انجام داده است عنوان کرد: این اقدام در راستای طرح رونق تولید بود و تاکنون از 80 میلیارد تومانی که از محل اقتصاد مقاومتی برای طرح رونق تولید اختصاص داده شده بیش از 70 میلیارد ریال را جذب کرده ایم.
جهان نجاتی با اشاره به تسهیلات بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: کرمان تنها استانی است که توانسته 100 درصد بودجه آبیاری تحت فشار را جذب کند.
وی تصریح کرد: برای آبیاری تحت فشار بیش از 90 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که دولت یازدهم در سال آینده برای این منظور 500 میلیارد تومان در نظر گرفته است.
وی با بیان اینکه بانک کشاورزی استان کرمان در پرداخت تسهیلات رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: اعتقاد داریم که بیش از 60 درصد اقتصاد کرمان بر پایه کشاورزی است.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان گفت: بانک کشاورزی کرمان بیش از 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات بین مردم استان دارد و امروز ریسک این بانک در پرداخت تسهیلات عدد پنج است در حالی که در سیستم بانکی استان این عدد 11 است.
وی خاطرنشان کرد: وام دانه درشتی در بانک کشاورزی کرمان وجود ندارد چرا که دستگاههای نظارتی سالانه 2 بار پرونده های تسهیلات را بررسی می کنند.
وی با اشاره به حمایتهای اجتماعی بانک کشاورزی بیان کرد: در سال 95 به 12 هزار و 500 زوج و زوجه مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات بدون سود پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه مردم پول های خود را در جایی سپرده کنند که زیر نظر بانک مرکزی باشد اظهار کرد: هر فردی که در صادرات پسته و هر محصول صادراتی دیگر فعالیت کند می تواند تا سقف چهار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود هفت درصد دریافت کند.
سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان که روز چهارشنبه گشایش یافت تا هشتم اسفند در سالن فرهنگی ورزشی برق کرمان واقع در بلوار پارادیس برپاست.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.