سردار حسین معروفی روز دوشنبه در آیین  آغاز رزمایش کمک مومنانه سپاه در محل لشکر ۴۱ ثارالله استان کرمان افزود: این کاروان شامل ۲۳۵ تن برنج، ۹۴ تن گوشت مرغ، ۵۹ تن گوشت قرمز، ۳۷ تن رب گوجه فرنگی، ۳۶ تن روغن، ۲۳ تن ماکارونی و ۱۶ تن خرما به ارزش هشت میلیارد و ۹۰۰ میلون تومان است.

وی با بیان اینکه ارزش هربسته معیشتی در مرحله اول کمک مومنانه ۳۶۵ هزار تومان است تصریح کرد: ۱۶ هزار بسته هم در سطح شهرستان‌های در کنار کمک های حمایتی رده های کمیته امداد و بنیاد مستضعفان آمده توزیع است و در مرحله دیگری مانند همین کمک ها در بحث کمک مومنانه توسط سپاه نیز توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار داشت: در قرارگاه های شهرستانی نیز با کمک ائمه جمعه و مسئولان و محوریت پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد، ۴۱۹ میلیون تومان کمک نقدی و سه میلیارد ۹۵ میلیون تومان کمک غیر نقدی و مجموعا سه میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان در شهرستان ها کمک مومنانه جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: با هماهنگی فرمانده سپاه بسته ویژه ای برای مناطق سیلزده ریگان و شهداد، رودبار جنوب نیز تدارک دیده شده که در اواسط ماه رمضان به این مناطق ارسال می شود.

سردار معروفی تاکید کرد: از مردمن عزیز و بزرگوارمان می خواهیم همچون همیشه که در حوادث غیرمترقبه پا به میدان می گذاشتند، این حرکت مومنانه بهترین زمان انفاق در ماه رمضان است و دست مردم نجیبی که از کرونا خسارت دیده اند را بگیریم.

وی تصریح کرد: علت انتخاب ما برای انجام رزمایش در محل لشکر ۴۱ ثارالله، جایگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است، کاری که ما و جبهه انقلاب امروز انجام می دهد همان مکتب شهید سلیمانی است و اگر ایشان بودند همین اقدام مومنانه را انجام می دادند و ما رزمایش را از لشکر ثارالله شروع کردیم چون بناینش را این مرد گذاشت و اینجا میعادگاه شهدای ثاراللهی است.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان ۲۱ فروردین ماه  امسال به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان بویژه در آستانه‌ ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، آغاز کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.  

کرمانی ها در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، پیشگام این رفتار مومنانه شدند و با تشکیل قرارگاه‌ استانی کمک به افراد بی بضاعت را در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.