محمد جعفری روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالیست که مطالبات تمامی مراکز خصوصی و غیر دانشگاهی طرف قرارداد در سال ۹۷ نیز  به طور کامل تسویه شده است.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به منظور صیانت از حقوق بیمه شدگان تمام سعی خود را به کار بسته تا با پرداخت بدهی‌ها، حمایت هر چه بیشتر خود را از نظام سلامت در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان انجام دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به تخصیص ۶ماهه اول سطح یک روستاییان اظهار داشت: تسویه حساب ۶ ماهه نخست امسال سطح  یک روستایی (پرسنلی) مراکز بهداشت تحت پوشش دانشگاه‌های کرمان، بم، جیرفت، رفسنجان و سیرجان انجام شده است.

جعفری با اشاره به تخصیص هزینه‌های بیمارستان‌ها و سایر موسسات درمانی استان گفت: تسویه مطالبات آذر ماه ۹۸ تعدادی از بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی و تسویه مطالبات اسناد الکترونیک اسفند ماه ۹۸ درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، پزشکان، پاراکلینک ها هم صورت گرفته است.

وی بیان داشت: بیمه شدگان بیمه سلامت دراستان کرمان در صندوق‌های کارکنان دولت، سایراقشار، روستاییان و سلامت همگانی در صورت انقضای تاریخ اعتبار و داشتن نسخ سفید دفترچه، بدون نیاز به اعتبار بخشی و حضور در دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه می‌توانند تا ۳۱ خرداد ۹۹ به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

جعفری تصریح کرد : بیماران کرونایی پس از مراجعه و ثبت در سامانه امید، اطلاعاتشان به صورت اورژانسی به سازمان ارسال و پس از دریافت نتیجه ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ادامه داد: این اقدام در راستای توصیه‌های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان و کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان انجام گرفته است.

وی گفت: همچنین سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت برای کاهش مراجعات مردم به مراکز درمانی، به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات کرونایی هموطنان عزیز می باشد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان درباره آخرین آمار جمعیت بیمه شدگان استان خاطرنشان کرد: هم اکنون یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر در کرمان در پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.