مجتبی شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان بارندگی های روزهای اخیر تعدادی از بناها و مجموعه های تاریخی استان کرمان با توجه به شدت بارندگی ها و همچنین ماهیت ابنیه تاریخی و به لحاظ آسیب پذیری و نوع مصالح به کار رفته در آنها دچار آسیب هایی شدند که این آسیب ها عمدتا به صورت نم زدگی سقف ها و فرسایش اندود بدنه ها و پشت بام است.

وی تصریح کرد: با توجه به هشدارهایی که قبل از وقوع بارندگی در استان کرمان اعلام شد با تمهیدات صورت گرفته از آسیب جدی و تخریب در بناهای تاریخی تا حد زیادی جلوگیری شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان با اشاره به آب گرفتگی میدان تاریخی ارگ کرمان اظهار داشت: شیب معابر و توپوگرافی شهر کرمان به گونه ای است که متاسفانه در بارش های شدید مناطقی از شهر دچار آب گرفتگی می شود که در بارندگی اخیر نیز همین اتفاق در میدان ارگ افتاد.

وی ادامه داد: به دلیل حجم بالای آب حاصل از این بارش در مدت زمان کوتاه، سیستم جمع آوری فاضلاب در این محدوده جوابگوی این حجم از آب نبود و منجر به آب گرفتگی شد که خوشبختانه با هوشیاری و همکاری شهرداری میدان ارگ کرمان از آب تخلیه شد و آسیب جدی به میدان و سازه تاریخی آن وارد نشد.

شفیعی تاکید کرد: آب گرفتگی در سطح معابر شهر کرمان ناشی از توپوگرافی شهر کرمان بوده و موضوعی اجتناب ناپذیر است که با اجرای سیستم فاضلاب شهری در بخش هایی از بافت تاریخی مشکل آب گرفتگی معابر و آسیب های ناشی از آن مرتفع خواهد شد که این موضوع با همکاری همه دستگاه های مرتبط در حال اقدام و پیگیری است.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.