علی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر به میزان خسارات ناشی از بارش‌های ۲۴ ساعته گذشته در شهرستان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: سیل دیشب حدود ۲۰ تا ۷۰ درصد به مناطق کشاورزی، آب و مسکن شهداد خسارت وارد کرده است.

وی افزود: بر اثر بارش باران شب گذشته و جاری شدن سیل در منطقه شهداد کرمان ۱۲۰ دام سبک و ۱۱ دام سنگین تلف شدند.

فرماندار کرمان گفت: در اثر وقوع سیل ۲۰ تا ۸۰ درصد به مزارع جو، گندم، یونجه و کلزا در منطقه شهداد خسارت وارد آمده است.

بابایی تصریح کرد: بارش باران شب گذشته و جاری شدن سیل در منطقه شهداد موجب خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی خطوط انتقال و کانال‌های آب شده است.

وی گفت: سیل باعث خسارت ۴۰ تا ۱۰۰ در صدی ۲۲ رشته قنات در روستاهای شهداد شده همچنین در اثر جاری شدن سیل ۹ حلقه چاه کشاورزی نیز پر شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی در شهداد یادآور شد: سیلاب موجب وارد آمدن خسارت به ۶۰ واحد مسکونی شده که واحدها نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

وی ادامه داد: سیلاب موجب وارد شدن خسارت به ۳۰ منزل در روستای امیرآباد و ۱۵ خانه روستایی در همت‌آباد شده است ضمن اینکه خساراتی به ۳۰ روستا در اندوهجرد وارد شده است.

بابایی به حجم خسارات وارده به روستای جهر اشاره کرد و گفت: در پی سیل شب گذشته آب و برق روستاهای جهر و کشیت قطع شده که برای حل این مشکل سه ژنراتور سیار و تانکرهای آب در منطقه مستقر شده است.

بابایی یادآور شد: بر اساس برآوردهای اولیه در اثر بارش باران و جاری شدن سیل حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت به شهداد وارد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1410896
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.