به گزارش دریافتی روز جمعه ایرنا، سرهنگ خانباز امیرافضلی با بیان اینکه جنوب کرمان در زمینه حفاظت مشارکتی و به کارگیری جوامع محلی، جذب همیار طبیعت برای پیشگیری و اطفای حریق و جلوگیری از تخریب و تصرف عرصه‌های ملی در زمره ادارات پیشرو بوده، افزود: ۹۰ گروه مردمی برای این امر ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: فرماندهان انتظامی هفت شهرستان جنوبی کرمان و پلیس راه‌ها آمادگی خود را برای همکاری با ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و پاسگاه‌های ویژه حفاظت از منابع طبیعی اعلام کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: همچنین با دادستان‌های حوزه‌ قضایی در راستای برخورد با افراد سودجو که ممکن است در ایام تعطیلات نوروز به ویژه روز طبیعت مبادرت به تخریب، تصرف و قاچاق گیاهان دارویی، چوب‌آلات جنگلی کنند، هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی اظهار داشت: صیانت از منابع طبیعی تنها با مشارکت مردم و جوامع محلی امکان‌پذیر است. 

سرهنگ امیرافضلی گفت: مردم هر گونه اقدام غیر قانونی نسبت به منابع طبیعی همچون تخریب و تصرف، قاچاق محصولات جنگلی و مرتعی، قطع درختان و حریق را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

۴۸۳ هزار هکتار جنگل در جنوب کرمان وجود دارد و ۹۹ درصد جنگل‌های دست کاشت این مناطق دارای سبزینگی است.

جنوب استان کرمان از شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب با جمعیت یک میلیون نفر تشکیل شده است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.