ستاد مقابله با کرونای استانها مصوباتی را برای شهرستانها تنظیم کرده که اجرایش ضروری و حیاتی است. اما بنظر می رسد نحوه اجرای این دستورالعمل ها سلیقه ای بوده و آسیب هایی به همراه دارد.

ایستگاههای تب سنجی و غربالگری قرنطینه که در ورودی هر شهر برپا شده یکی از راههای کنترل بیماری و آمد و شد است.

شهروندان می گویند ایستگاه بردسیر به جای افراد متخصص چند نوجوان داوطلب را به کار گرفته است که از ملزومات اولیه مثل ماسک و دستکش برخوردار نیستند. آنها گله مندند که افراد مستقر در ایستگاه قرنطینه مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند و خود این ایستگاهها می تواند عامل شیوع کرونا باشد.

 خسروی شهروند بردسیری  از عدم پاسخگویی مسئولان و پاس دادن به یکدیگر در مورد مشکلات این ایستگاهها گلایه دارد و تقاضا دارد ستاد کرونای استان سریعا به این مساله رسیدگی کند.
او می گوید: این ایستگاهها بجای استقرار شبانه روزی در ساعات خاصی برقرارند و با خودروهای عبوری سلیقه ای برخورد می کنند.

استفاده از نوجوانان داوطلب فاقد تخصص در کنترل کرونا یکی از مهمترین گلایه های شهروندان بود.
والدین یکی از این کودکان به ایرنا گفت: مدارس تعطیل شده تا بچه های ما از کرونا دور بمانند و در خانه درس بخوانند اما فراخوانی مراکز فرهنگی مساجد و بسیج باعث شده کودک من هر روز بیرون از خانه و در معرض خطر باشد. یک روز برای ضدعفونی کردن پمپ بنزین و یک روز در پست قرنطینه
خانم محمودی دیگر شهروند بردسیری می گوید: وقتی مشوق بیرونی باشد، کودک از ما حرف شنوی ندارد و این بی توجهی نهادهای مربوطه باعث نگرانی ما شده است.

او درخواست کرد: کانون فرهنگی مساجد بهتر است از نیروهای داوطلب بزرگسال دعوت به همکاری کنند، نه از نوجوانهای ۱۴ ساله.

وی که خود بیمار دیابتی و در گروه پرخطر قرار دارد، از حسن نیت نهادها برای کمک به شهروندان تشکر کرد و گفت: اما این دلسوزی و کمک نباید برای شهروندان دیگری دردسر درست کند. وی از کمبود ماسک و اقلام بهداشتی در سطح شهر گلایه کرد و گفت: ما نتوانستیم دستکش و ماسک برای فرزندمان تهیه کنیم. حداقل در کمک رسانی شان این اقلام را در اختیار داوطلبان قرار بدهند.

شهروند دیگری با اشاره به اینکه  این پست برای تب سنجی گذاشته شده  نه برای منع آمد و شد ماشینهای شهرستان، با گلایه مندی گفت: باید جلوی ورود پلاکهای خارج از استان را بگیرند نه خودروی بردسیری که می خواهد به خانه یا محل کار خودش برود.

 موسوی گفت: تقریبا نیمی از خودروهای بردسیری به دلیل اقامت در کرمان پلاک ۴۵ کرمان دارند و همینطور تعداد زیادی از بردسیری های شاغل در کرمان پلاک ۶۵ بردسیر را دارند. لذا این افراد نباید در رفت و آمد روزانه بین محل کار و منزل خود با ممانعت ایستگاههای قرنطینه مواجه شوند.

بسیاری از مردم بردسیر به دلیل کوتاهی بعد مسافت با مرکز استان، محل کار و سکونتشان در یکی از این دو شهر است و روزانه در حال تردد بین کرمان و بردسیر هستند.
بردسیر فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.