همه ذهنمان را ویروسکرونا درگیر کرده است. مدرسه ها و دانشگاهها هم در تعطیلی رکورد تازه ای در ایران ثبت کردند اما ویروس همچنان منتقل می شود و آمار مبتلایان بالا می رود.
ارتباطات ما با یکدیگر دچار اختلال شده و هر چند به خانه پناه آورده ایم اما دلتنگ نزدیکان و خویشان هستیم.
فناوری های نوین ارتباطی این بار به کمک آمده اند تا از دلتنگی هایمان بکاهند و مکمل ارتباطات خانوادگی مان باشند. داریم هم خود را و هم خانواده را بیشتر درک می کنیم.
بر خلاف همه نوروزها که دید و بازدید و مهمانی و سفر رونق داشت. نوروز ۹۹ را باید در خانه ماند هم بخاطر سلامتی خود و خانواده و هم دیگران بویژه سالمندان، بیماران، کودکان و در یک کلام هموطنان.
افزوده شدن به هر بیمار کرونایی، علاوه بر رنج بیماری، فشار کاری فرسایشی و جانکاهی است که بر پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در بیمارستانها و شبکه بهداشت و درمان کشور تحمیل می شود، همان فرشتگانی که برای درمان بیماران کرونایی در خط مقدم ایستاده اند و در مسیر این تعهد مسئولانه جان خود را به پای سلامتی هموطنان فدا می کنند.
چند هفته می شود ایران نیز درگیر شیوع ویروس کرونا شده است. سفر در دهه اخیر سهم بالایی در آداب و رسوم نوروزی پیدا کرده است.‌نوروز، آیینی کهن و باستانی که با تغییرات فراوانی همراه بوده اما استوار و پابرجا  مانده است.
ایرانی ها و کرمانی ها در سال ۹۸ فرزندشان را از دست دادند او که با شهادتش همه آزادگان را داغدار کرد و ایران و کرمان را در سوک عمیق فرو برد. 
سردارترین سرباز وطن، در کنار همرزمان شهیدش آرام گرفت و مزارش مامن و مقصد راهیان معرفت شد.
بسیاری تصمیم گرفتند از گوشه گوشه ایران، از فرصت تعطیلات نوروزی راهی کرمان و زائر مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شوند.
احساسات، اشتیاق حزن انگیز و شوق دیدارِ ارادتمندان "حاج قاسم" وصف ناشدنی است اما همه می دانیم "حاج قاسممان" عاشق مردم بود و برای عزت و سرفرازی ایرانیان لحظه ای قرار نداشت و جان عزیز خود را در راه وطن و اعتلای ایران تقدیم کرد.
فرمانده شجاع ایران در زمانِ نیاز مردم بی آلایش و افتاده به خدمت هموطنان می شتافت همچنان که در سیل و دیگر مخاطرات در کنار مردم تلاش کرد و این یکی از رموز ماندگاری اش بود.
او برایمان عزت و افتخار آفرید و ما در نوروز ۹۹ به پاس جانفشانی ها و از خودگذشتگی هایش و برای سلامتی هموطنان، خانواده و خودمان، سفر به سرزمین سلیمانی و زیارت مرقدش را به زمانی دیگر وا می نهیم تا موجب انتقال ویروس کرونا و ابتلای خود و دیگر هموطنان به بیماری کرونا نشویم.
پزشکان و پرستاران و کادرهای درمانی سلیمانی وار در حال درمان بیماران کرونایی هستند. ما نیز سلیمانی وار به گونه ای عمل کنیم تا بر زحمت آنها نیفزاییم.
کرمان به مهمان نوازی شهره است. اهالی دیار کریمان خود را آماده میزبانی از مهمانان نوروزی "حاج قاسم" کرده بودند اما با شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی هموطنان عزیز دعا می کنند افتخار میزبانی هموطنان پس از رخت بربستن و مدیریت ویروس کرونا نصیبشان گردد.
 در ستاد استانی مدیریت کرونا مصوب شده و دکتر محمد جواد فدائی استاندار کرمان اعلام کرده این استان  امکان پذیرش مهمان نوروزی را ندارد و در فرصت بعد از کنترل ویروس کرونا امکان حضور مسافران در استان کرمان فراهم خواهد شد. هم چنین امکان ورود کاروانهای زیارتی نیز به استان کرمان وجود ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.