کوروش امیرمیجانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع درختان آلوده  ۵۶۴ نفر در حال تیمار و ۱۱۴ نفر نیز امحا شدند. 

وی تصریح کرد: مبارزه با آفت سرخرطومی حنایی در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اواخر مهرماه ۹۶ در بخش مرکزی منوجان آغاز و همچنان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی منوجان ادامه داد: این آفت خوشبختانه تاکنون در سایر مناطق منوجان به ویژه بخش آسمینون مشاهده نشده است.

وی بیان داشت: در این مبارزه عملیات ردیابی، تیمار و امحا توسط کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در حال انجام است.

وی مهمترین علت گسترش آفت سرخرطومی حنایی خرما را انتقال اندام های آلوده بخصوص پاجوش های آلوده به آفت به مناطق سالم عنوان کرد.

امیرمیجانی تصریح کرد: هدف از ادامه مبارزه بر علیه این آفت، جلوگیری از گسترش و نفوذ آن به سایر بخش‌های منوجان و شهرستان‌های همجوار است.

آفت سرخرطومی حنایی خرما با توجه به قدرت تهاجمی و تولید نسل زیاد می تواند تا ۱۰۰درصد به نخل خسارت وارد کند و ردیابی آن براساس پایش‌های چشمی، مشاهده علائم و استفاده از فرمون‌های جنسی مخصوص این سوسک انجام می‌شود.

سوسک حنایی خرما یکی از آفات بسیار مهم درختان نخل بوده و بر اساس برآوردهای کارشناسان کشاورزی بیش از پنج درصد درختان خاورمیانه به این آفت آلوده هستند.

منوجان در مسیر جیرفت و هرمزگان و در ۴۵۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده و با مساحت بیش از هفت هزار کیلومتر مربع دارای حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.