مسعود جمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت‌های حمل و نقل و بخش خصوصی را در کنار ۱۰ تیم راهداری به کار گرفتیم تا شرایط ایمنی را برای استفاده کنندگان از ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در جنوب کرمان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با تشکیل تیم‌های محلول‌پاشی و ضدعفونی کننده در سطح شهرستان‌های تحت پوشش این اداره کل، به صورت منظم محل شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر، محل تجمع مسافران، خودروهای بین شهری و ناوگان اتوبوسی با جدیت ضدعفونی می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان اینکه هم اکنون در فصل بار محصولات کشاورزی جنوب کرمان هستیم. گفت: روزانه ۱۰۶ شرکت حمل و نقل بار و ۳۵ شرکت حمل و نقل مسافر در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ضدعفونی و محلول‌پاشی می‌شوند.

وی از ضدعفونی کامل سطوح تماس دست مسافران همچون درها، دستگیره صندلی‌ها و کمربندهای ایمنی قبل از انجام عملیات مسافرگیری و پس از پایان سفر خبرداد و افزود: روزانه و به صورت منظم فضاهای مجتمع های خدماتی بین جاده‌ای نیز ضدعفونی می‌شوند.

جمیلی اظهار داشت: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، تمدید کارت‌های هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در سامانه سازمان راهداری کشور انجام می‌شود لذا رانندگان می‌توانند بدون مراجعه به این اداره کل کارت‌های هوشمند خود را تمدید کنند. 

وی به نزدیکی تعطیلات پایان سال و نوروز اشاره کرد و گفت: این اداره کل با توجه به وظیفه ذاتی خود در زمینه حمل و نقل جاده ای امسال بر خلاف سال‌های گذشته تبلیغات خود را برای آگاه سازی مردم و مخاطرات سفرهای نوروزی بین شهری به واسطه بروز بیماری کرونا با جدیت در ۲ حوزه راهداری و حمل و نقل دنبال می کند.

وی افزود: از پل‌های هوایی در محورهای اصلی جنوب استان کرمان برای نصب بنرهای آگاه سازی عمومی از مخاطرات سفرهای بین شهری استفاده شده است.

جمیلی ادامه داد: نصب بنرهای آشکارسازی نقاط حادثه خیز هم در محورهای ارتباطی اصلی جنوب استان کرمان توسط ادارت شهرستانی در حال انجام است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

از ابتدای اسفندماه سال‌ جاری تاکنون ۲۴۷ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های جنوب کرمان بستری شدند که از این تعداد ۲۱۸ نفر (بیش از ۸۸ درصد) آنها ترخیص شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.