محمد جواد فدائی روز پنجشنبه  درنشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: طبق مصوبات ستاد ورود افراد غیربومی تا اطلاع ثانوی به استان کرمان ممنوع شد که این موضوع در خروجی استان یزد با پلاکارد اعلام می شود و همچنین قرار شد از ورود خودروهای با پلاک استان های آلوده از جمله مازندران، قم و گیلان به استان جلوگیری شده و برگشت داده شوند.
وی ادامه داد: در بحث اطلاع رسانی عمومی به مردم با ماشین های بلندگو دار که مصوبه جلسه قبل بود قرار شد کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تبلیغات و صدا و سیما در این زمینه برنامه ریزی کنند.
استاندار کرمان اضافه کرد: موارد مشکوک کنترل شده در ورودی های استان با هزینه های خودشان قرنطینه می شوند و رعایت این مصوبه در ورودی شهرستان انار بدلیل ورودی از استان های شمالی کشور، بسیار قاطع خواهد بود.
فدائی با اشاره به کنترل ورودی مسافر به استان کرمان گفت: ستاد استانی مدیریت کرونا مصوب کرد تا به پایانه های مسافربری دستور داده شود که حرکت اتوبوس از استان های آلوده بویژه مازندران، گیلان، قم و اصفهان به استان کرمان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شود و ورودی های فرودگاه و راه آهن بایستی با دقت و شدت بیشتری کنترل شود.
وی با اشاره به تمهید امکانات درمانی برای مقابله با ویروس کرونا در استان تصریح کرد: بیمارستان افضلی پور به عنوان مرکز اصلی بستری بیماران کرونا در نظر گرفته شده است که تاکنون حدود ۱۰۰ تخت آن تاکنون اشغال شده است.

استاندار کرمان اظهارداشت: بیمارستان پیامبر اعظم(ص) با ۳۰ تخت، بیمارستان فاطمه الزهرا(س) با ۱۲۰ تخت، بیمارستان الزهرا(س) وابسته به خیریه سجادیه با ۱۰۰ تخت به عنوان بیمارستان های پشتیبان در نظر گرفته شده است.

هتل هایی در کرمان برای نقاهتگاه بیماران کرونایی در نظر گرفته شد
فدائی با تأکید بر اهمیت دوران نقاهت در بیماران کرونایی افزود: هتل کرمان با ۱۰۰ تخت، هتل آسمان با ۸۰ تخت و مجموعه مهمانسرای امام حسین(ع) با ۸۰ تخت به عنوان مراکز نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح غربالگری در کشور و استان گفت: اجرای طرح غربالگری از مدتی قبل در برخی از استان های کشور در حال اجرا است و باعث کاهش مراجعه عمومی مردم به مراکز درمانی می شود و در نهایت تخت های بیمارستانی به افراد بیمار و نیازمند اختصاص می یابد.
استاندار کرمان تصریح کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت از همان روزهای نخست سایتی برای غربالگری و خودسنجی عمومی درباره میزان احتمال به ویروس کرونا و یا مشکوک بودن ابتلا به این ویروس طراحی کرده که امکان مناسبی است و این سایت در استان کرمان نیز فعال شده و هم اکنون مراکزی در سطح استان برای سنجش سلامت عمومی مردم ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.