به گزارش روز سه شنبه ایرنا، فریدون فعالی با تاکید بر اینکه برگزاری هرگونه بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز ۱۳۹۹ نیز در سطح استان کرمان ممنوع است افزود: این تصمیم با هدف رعایت دستورالعمل های مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده و هرگونه فعالیتی برخلاف آن منجر به برخورد قانونی می شود.

وی با بیان اینکه تمام مدیران ادارات میراث فرهنگی شهرستان های تابعه استان کرمان مکلف به کنترل و رعایت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی در خصوص ویروس کرونا هستند، افزود: بازدید و نظارت مستمر بر تاسیسات گردشگری و رصد تخلفات احتمالی از دستورالعمل های ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در دستور کار بازرسان و ناظران اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه هرگونه برنامه و فعالیت گروهی در مراکز تحت نظارت این اداره کل ممنوع است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام موزه ها، باغ موزه ها، و اماکن تاریخی و گردشگری استان کرمان تعطیل است.

فعالی از غیر فعال بودن اقامتگاه های بومگردی و خانه های مسافر استان کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: پذیرش مسافر در مهمانسراها و خوابگاه های ادارات و نهادهای دولتی نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.