به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد جواد فدایی در نهمین ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: یکی از مصوبات مهم ستاد استانی در جلسه هشتم بحث رسیدگی به مشکلات بهداشتی حاشیه شهر کرمان بود که در خصوص لزوم آبرسانی سیار به مناطق حاشیه‌ای، شرکت آبفا با نظارت فرمانداری باید حتی با اجاره تانکر، آبرسانی را به مردم انجام دهد و هیچ بهانه‌ای در این خصوص قابل قبول نیست.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم جمع آوری سگ‌های ولگرد و نیز جمع آوری زباله‌های شهرک‌های حاشیه شهر کرمان اظهار داشت: دفاتر تسهیلگری این مناطق گزارشاتی در این خصوص ارائه کردند و قرار شد با همکاری این دفاتر تسهیلگری و شهرداری، شرکت‌های مسئول و ساعت جمع آوری زباله به مردم این مناطق اعلام و زباله‌ها به موقع جمع شوند. در مورد سگ‌های ولگرد نیز قرار شد هر کدام از دستگاه‌ها با همکاری شهرداری به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به مصوبات ستاد استانی برای فعال کردن واحدهای تولیدی استان برای تولید ماسک و الکل تصریح کرد: طبق مصوبات جلسه هشتم ستاد قرار بود روزانه ۲۰ هزار ماسک در استان تولید شود که در این خصوص سازمان صمت با برخی شرکت‌های داخل استان مذاکراتی داشته است و نمونه‌های اولیه ماسک نیز تولید شده که منتظر تأیید دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی با اشاره به ۶ هزار لیتر الکل مورد نیاز روزانه استان برای تولید مواد ضد عفونی کننده گفت: در جلسه امروز ستاد مقرر شد ظرفیت تولیدی شرکت شبنم تا سقف سه هزار لیتر روزانه افزایش یابد و از امروز الکل مورد نیاز به صورت ۷۰ درصد تولید شود و در خصوص سه هزار لیتر دیگر نیز مسئولین موظف به پیگیری درباره شیوه‌های تأمین شدند.

فدایی بیان داشت: در مورد تنظیم بازار و اصناف برای کاهش تراکم جمعیتی قرار شد ۱۲ اتحادیه صنفی که فعالیت آنها مورد نیاز روزمره مردم است این اصناف هر روز فعال باشند و در صورت لزوم برای ساعات کار آنها برنامه ریزی شود و در مورد ۵۶ اتحادیه دیگر نیز قرار شد به نحوی برنامه ریزی شود تا هر روز در تمام شهر حداکثر ۵۰ درصد مغازه‌های این صنوف فعال باشند.

استاندارکرمان با تأکید بر تعطیلی گیم نت‌ها تا اطلاع ثانوی در سراسر استان افزود: انتظار ما این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر واحدهای صنفی استان از امکانات فروش تلفنی و اینترنتی برای کاهش حضور مردم در سطح شهر استفاده کنند. البته مصوبات این ستاد به تمامی اصناف فعال در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز مرتبط است و آنها نیز موظف به تبعیت از تعطیلی‌ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1376921
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.