به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی ندیمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور روزانه بین ۲ تا ۴ مورد مشکوک در رفسنجان و انار به بیمارستان و مراکز بهداشتی مراجعه می کنند که تاکنون غیر از این مسافر مورد مثبت نداشته ایم.

وی اظهار داشت: از ۹ مورد تست کرونایی که از رفسنجان به آزمایشگاه کرمان ارسال شده فقط یک مورد مثبت بوده است.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: مسافر مبتلا به کرونا در رفسنجان از نظر تنفسی مشکل چندانی ندارد لذا با بستری و رعایت نکات بهداشتی درمان می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری کرونا، ملاقات های بیمارستانی در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان ممنوع شده است.

اسماعیلی ندیمی افزود: اپیدمی کرونا بالا است لذا از مردم می خواهیم ضمن رعایت اصول بهداشتی به مطالب غیر علمی و شایعات توجه نکنند و برای کسب اطلاعات علمی در مورد این بیماری به معاونت های دانشگاه علوم پزشکی و وزارتخانه بهداشت رجوع کنند.

وی تأکید کرد: مردم اگر مطالب غیرعلمی در مورد کرونا در فضای مجازی می بینید آن را منتشر نکنند تا فضای جامعه آرامش داشته باشد.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: این بیماری در افراد مختلف می تواند به صورت یک سرماخوردگی ساده تا بیماری تنفسی شدید بروز کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که اخیرا بازار سیاهی از فروش ماسک های غیراستاندارد و مواد شوینده در رفسنجان ایجاد شده که با قیمت های غیرمعمول این محصولات را به فروش می رسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.