گرامیداشت این نقطه عطف تاریخ سرزمینمان در ۲۲ بهمن هر سال روزی که سرآغاز خروج از یوغ استبداد و حکومت خودکامه پهلوی است را مردم سراسر کشورمان از جمله استان کرمان که قدمتی به بلندای تاریخ دارد و امروز هم به مدد جانفشانی های سرداران شهیدش چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مدار توجهات جهانی قرار گرفته و به خطه مبارزان محور مقاومت شهرت یافته ، فردا سه شنبه با حضور حماسی خود پاس خواهند داشت .

در این حرکت تاریخی و سرنوشت ساز که در هر ۲۲ بهمن همواره نو و شورانگیزتر نی شوند  همه می آیند؛ با هر سن و جنس، دین و مذهب، سلیقه و گرایش تا مردم یکپارچه از پیوند ناگسستنی با انقلاب اسلامی و آرمان هایش بگویند.

 دیار کریمان نیز همانند سایر نقاط ایران اسلامی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صحنه اجتماع باشکوه مردم خواهد بود و دفتر این دیار پر است از برگ های زرین حماسه حضور مردان و زنانی که ۲۲ بهمن هر سال وجودشان از حس دلدادگی به انقلاب اسلامی، نظام برآمده از آن، ولایت و میهن عزیز اسلامی لبریز می شود.
و هنوز ساعتی از روز موعود نگذشته جمعیت روانه به خیابان های شهرها چونان رودهای خروشان به حرکت در می آید و سرانجام در پهنه ایران بزرگ، اقیانوسی از ایرانیان شکل می گیرد تا تجلی آشکار اعلام وفاداری به اصول و آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

مسئولان و ادارات و نهادهای استان کرمان طی دیروز و امروز با انتشار اطلاعیه هایی که بیشتر در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است از آحاد مردم استان کرمان برای حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲بهمن دعوت کرده اند.

ضرورت توجه مردم به محدودیت های ترافیکی در روز ۲۲بهمن 

به گفته رضا شهسواری رییس اداره آموزش ترافیک راهنمایی و رانندگی استان کرمان فردا به دلیل راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و بمنظور تسهیل رفت و آمد شهروندان در برخی از مسیرهای شهر کرمان محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد.

وی گفت : فردا سه شنبه ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه محدودیت‌های ترافیکی در شهر کرمان آغاز و تا پایان مراسم راهپیمایی ادامه خواهد داشت . 

شهسواری پیرامون نحوه این محدودیت های ترافیکی افزود: از فردا ساعت ۷:۳۰ دقیقه ورود خودروها از حدفاصله میدان قرنی تا تقاطع شهید طالقانی شامل خیابان قدس، خیابان شهید طالقانی، خیابان فلسطین، خیابان شورا، بلوار شهید عباسپور تا میدان عاشورا ممنوع خواهد بود، البته مسیرها به مرور به صورت مقطعی باز خواهند شد.

وی همچنین گفت : بلوار جانباز غربی حدفاصله سه‌راهی ورزش تا میدان عاشورا، بلوار جانباز شرقی حدفاصل سه‌راهی مصلی امام علی (ع) تا میدان عاشورا همچنین سه‌راهی ارتش تا تقاطع پاسداران و سه‌راهی تامین اجتماعی تا تقاطع پاسداران، سه‌راهی خیابان کامیاب به سمت میدان بسیج، سه‌راهی بلوار پلیس تا میدان بسیج، سه‌راهی خیابان عباس صباحی(خیابان شریعتی) تا تقاطع کاظمی، خیابان عدالت از بانک ملی به سمت تقاطع ارگ و خیابان ابن سینا شرقی و غربی به سمت تقاطع ابن‌سینا از دیگر مسیرهای هستند که محدودیت‌های ترافیکی فردا سه شنبه در آنها اعمال خواهد شد.

شهسواری توصیه های هم به شهروندان داشته و ان اینکه  شهروندان فردا با وسایل شخصی خود حتی‌مکان تردد نکنند و با شرکت حمل و نقل عمومی هماهنگی لازم در راستای جابجایی شهروندان انجام شده و چند اتوبوس در نقاط مختلف شهر پیش‌بینی شده تا مردم به سمت مسیرهای راهپیمایی انتقال داده شوند و انتظار داریم مردم از پارک وسیله نقلیه خود در نزدیکی مسیرهای راهپیمایی خودداری کنند زیرا به لحاظ مسایل امنیتی ممکن است خودرو آنها به پاکینگ منتقل شود.

 راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر کرمان از ساعت ۹ صبح از چهارراه طالقانی آغاز و به سمت میدان عاشورا ادامه خواهد داشت .

 سخنران مراسم روز ۲۲ بهمن شهر کرمان آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران اعلام شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.