به گزارش ایرنا، مهران عالم زاده روز چهارشنبه در نشست سرمایه گذاری برای اجرای پروژه تراموا کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به مصوبه شورا برای مطالعات تراموا افزود: ثمره جلسات تخصصی باید به شورای شهر کرمان برای تصویب نهایی وارد شود.

وی اظهار داشت: در حال پیگیری روش های تامین مالی پروژه احداث تراموا در شهر کرمان هستیم که ۳۰ درصد پروژه از محل بخش سرمایه گذاری و مابقی در جمع بندی با شورا از طریق دولت و شهرداری کرمان تامین مالی شود.

شهردار کرمان عنوان کرد: دغدغه و انتظارات از سیستم حمل و نقل شهری باید مطرح و بهترین تصمیم برای اجرای پروژه گرفته شود و سیستم حمل و نقل کنونی کرمان امروزه با اتوبوس و ضعیف است و ظرفیت مسافر برای توسعه سیستم وجود دارد.

وی ادامه داد: پیشینه ذهنی و فرهنگی مردم کرمان نسبت به اتوبوس مطلوب نیست و جاذبه های حمل و نقل ریلی را برای جذب مسافر ندارد.

عالم زاده گفت: همزمان با تراموا ۲ پروژه در جوار بارگاه سپهبد شهید سلیمانی ازجمله پارک گردشگری و پیاده راه سازی در شهر کرمان در مرحله اجرا قرار گرفته که این پروژه ها با تراموا می توانند تلاقی داشته و این منطقه از شهر را غنی کنند.

وی تصریح کرد: اولویت در بخش ترافیکی ابتدا احداث مسیر آزادی تا مشتاق(میدان شهدا) به علت داشتن توجیه اقتصادی، مسافر و گردشگر است و از نظر داده کار در مسیر ارجح آغاز می شود.

نوع سیستم حمل و نقل کرمان تعیین تکلیف شود

\عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم در این نشست گفت: این شورا تاکید بر روشن شدن تکلیف بحث حمل و نقل عمومی شهر کرمان دارد و شهرداری پیش از این مطالعاتی در این حوزه انجام داده است.

حسین چناریان افزود: نوع سیستم حمل و نقل انبوه‌بر برای شهر کرمان تعیین تکلیف شود و مبنای آغاز کار را از گلزار شهدا تا آزادی بگذاریم و ابتدا در کمیسیون های تخصصی صحن علنی شورای کرمان نوع سیستم حمل و نقل ابتدا قطعی شود.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف اساسی و قطعی مطالعات انجام شده با نظرات تخصصی و مشورتی انجام شود اظهار داشت: در صورتی که تصمیم شورای شهر بر احداث تراموا باشد و در کمیسیون تخصصی و صحن عمومی شورا به این نتیجه برسیم حتما پشتیبانی لازم از طرح انجام می شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان بیان داشت: بیش از ۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس زائران حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در گلزار شهدای کرمان توقف کرده بودند و قبر مطهر شهید سلیمانی و وجود آن در کرمان موجب تحولی صد درصدی و آنچه در آرمان ها برای آینده گردشگری کرمان داشتیم ره چند ساله را برای کرمان رقم بزند لذا باید دیدگاه ها، اندیشه و نگاه را به بسیاری موضوعات به خصوص حمل و نقل تغییر دهیم و اعتقاد داریم این اقدام با سرعت بیشتری باید انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.