به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در آئین بزرگداشت ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود امام راحل (ره) به کشور در محل مصلای امام علی (ع) افزود: در استان در بخش معدن و صنایع معدنی موفقیت های خوبی داشته ایم و پروژه های خوبی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان ۹۸۱ پروژه با ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۰۰ شغل افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان در آبان ماه امسال ۷۶ پروژه با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری آغاز شد.

استاندار کرمان به تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان کرمان اشاره و بیان کرد: استان کرمان در حوزه آی تی بزرگترین دیتا سنتر خاورمیانه در رفسنجان با سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح شده است. 

فدائی عنوان کرد: در سال جاری هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ سهمیه استان کرمان بوده که ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون ابلاغ شده است.

وی گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان فعال است و درصدد هستیم که مجوزها، مطالعات و زمین اختصاص یابد و برای اجرای پروژه آماده شود و امیدواریم تا پایان سال جاری ۶۰ پروژه به این شکل آماده شود تا مراجعه کنندگان بتوانند به سرعت این واحدها را راه اندازی کنند.

استاندار کرمان ادامه داد: در مناطق کمتر توسعه یافته جنوب استان نیز برای بهره برداری از منابع معدنی برنامه ریزی های خوبی شده است.

فدائی عنوان کرد: در بخش کشاورزی نیز در حال حاضر ۶۰ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی در استان کرمان تولید می شود که ارزش آنها ۲۷ هزار میلیارد تومان در سال است.

وی گفت: در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه ای، تعیین سیستم های آبیاری، استفاده از سیستم های مدرن و ایجاد شرکت مدیریت صادرات در جنوب استان کرمان در اولویت است.

استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه مسکن نیز طی یکسال گذشته ۹ هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر افتتاح شده است.

فدائی گفت: قرار است ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد کم درآمد و خانواده های محروم احداث شود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ واحد آماده واگذاری به محرومان و افراد کم درآمد است، افزود: ۲ هزار واحد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

استاندار کرمان ادامه داد: طی یکسال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان کرمان احداث شده است.

فدائی گفت: در راستای تامین آب استان کرمان و رفع مشکلات مربوط به خشکسالی اقداماتی در سه حوزه تدوین و اجرایی شده است. 

وی بیان کرد: تامین آب آشامیدنی و بهداشتی در روستاها هشت درصد افزایش و به ۷۵ درصد رسیده است. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اقدامات به شکلی برنامه ریزی شده که در حوزه آب آشامیدنی در شهرها مشکلی نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: برای تامین آب صنعت نیز پیش بینی های لازم انجام شده است.

استاندار کرمان گفت: در راستای جلب سرمایه گذاری خارجی نیز بازدید سفرای خارجی مقیم ایران و سفرای ایران در خارج از کشور از امکانات استان انجام شده است.

فدائی افزود: مهمترین مساله ای که باید دنبال شود، موضوع صادرات و توسعه گردشگری است.

وی تاکید کرد: در حوزه انتخابات نیز صحت، مشارکت مردم و اجرای قانون مد نظر است. 

استاندار کرمان به موضوع جانباختن حادثه کرمان نیز اشاره کرد و افزود: گروه هایی در سطح کشوری برای بررسی موضوع اقدام کردند و منتظر وصول گزارش های آنها هستیم و به محض آنکه نتایج بررسی های اعلام شود، به اطلاع مردم رسانده می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سالروز ورود امام راحل (ره) به کشور را گرامی داشت و گفت: اکنون روزی است که انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی شد و در نهایت در ۲۲ بهمن ماه به پیروزی رسید.

استاندار کرمان بیان کرد: جمهوری اسلامی نعمت بسیار بزرگی است که باید همیشه برای این نعمت بزرگ شکرگذار خداوند باشیم.

فدائی با بیان اینکه هدف اصلی امام راحل (ره) از انقلاب اسلامی اجرای احکام اسلامی و حاکمیت ارزش ها بوده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی با شعار حاکمیت دین، همه را به حمایت از دین فرا می خواندند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی انقلاب را به معنای زنده کردن دوباره اسلام می دانند.

وی تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند، انقلاب را یک تحول فرهنگی می دانیم که به دنبال آن تحولات اقتصادی و اجتماعی و... می آید، یکی از جدیدترین حرف هایی است که در موضوع توسعه بیان می شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: هر ملتی که فرهنگ برتر دارد، پیروز میدان است و در آغاز قرن جدید توسعه مفهوم اقتصادی صرف ندارد و بیشتر به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه دارد که زمینه ساز توسعه اقتصادی می شود.

فدائی گفت: مظهر حاکمیت اسلام در جامعه، عمل به قرآن و دستورات ائمه اطهار (ع) است.

وی اظهار داشت: امروز قضاوت های عجولانه، حرف های بدون مدرک، موضع گیری های نسنجیده، نقل شنیده های بی اساس و تصمیم بدون برهان ناشی از آن است که به آموزه های قرآنی توجه نمی کنیم.

استاندار کرمان گفت: متاسفانه گاهی اوقات به دلیل انتصاب افراد به فردی که آن گروه را قبول نداریم منجر به اظهارنظرهایی می کنیم که خلاف عدالت و انصاف است.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات باید در تمام بیانات، موضع گیری ها، اقدامات و اعمال خود انصاف و عدالت را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز برای توسعه به مشارکت و همکاری همگانی نیاز داریم، اظهار داشت: مشارکت و تعاون در امور مختلف، یک اقدام انقلابی است که انقلابی بودن و انقلابی ماندن را متجلی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.