به گزارش ایرنا، زهرا موسی‌پور روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان پسرانه شاهد شهر کرمان افزود: شخصیت امام راحل (ره) باید برای دانش آموزان تحلیل و تببین شود تا نسل جوان با ابعاد مختلف شخیصتی این مرد بزرگ همچون ظلم ستیزی، ایمان، تقوا، شجاعت، پاسخ قاطع و آن چیزی که شخصیت کاریزمای امام را ایجاد می کند، آشنا شوند.

وی تاکید کرد: ریشه های انقلاب اسلامی را باید خیلی قبل از بهمن ۵۷ جستجو کنیم لذا می طلبد کرسی ها و جلساتی را در این زمینه برای نسل جوان برگزار کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان به نقل از امام گفت: "ما امیدوار هستیم بشر به رشدی برسد که مسلسل ها را به قلم تبدیل کند" و راه تحقق این آرزوی امام خمینی (ره) از مدارس می گذرد و اگر بخواهیم به این مرحله برسیم باید قلم در جامعه ارزش داشته باشد و بتوان به آنچه با قلم نوشته می شود قسم یاد کرد لذا مدرسه باید این بستر را فراهم آورد.

وی به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران بدون نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اتفاقات بزرگی طی ۴۱ سال گذشته در حوزه آموزش و پرورش افتاده است به طوری که قبلا از کمتر از ۱۰ درصد کل دبیرستان های کشور فنی حرفه ای و هنرستان بودند و اکنون حدود ۴۲ درصد مدارس ما هنرستان است.

محمدمهدی زاهدی افزود: دانشگاه های مختلفی در استان کرمان وجود دارد و انقلاب اسلامی ظرفیت های زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: زمان جنگ ما سیم خاردار نداشتیم و نمی گذاشتند ما این کالا را وارد کشور کنیم اما امروز موشک های دور برد و نقطه زن تولید داخل داریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما را از نوکری آمریکا به سروری در منطقه رسانده و به ما عزت و اقتدار داده است لذا نباید برخی از مشکلات که نمی شود کتمانش کرد را به انقلاب نسبت بدهیم.

وی گفت: باید به روح بلند امام خمینی (ره) درود بفرستیم که ما را به استقلال، خودکفایی و خودباوری رساند و ما امروز مدیون امام و شهدا بویژه سردار شهید سلیمانی هستیم که امنیت و آسایش ما را تامین کرده اند.

هزار و ۶ پروژه در بخش‌های دولتی و غیردولتی استان کرمان با اعتبار ۱۰ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان به مناسبت چهل و یکمین ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.

دهه فجر سال جاری در کرمان با برنامه های مختلفی چون آیین گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران اسلامی ساعت ۹ و نیم صبح با سخنرانی استاندار کرمان در مصلای بزرگ امام علی (ع)، همایش زینبی (س) زنان ویژه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، جشن اصناف برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت از ۱۴ تا ۲۱ بهمن با ۲۰۰ برنامه جنبی در حسینیه ثارالله، برگزاری جشن انقلاب در تکایای شهر کرمان و به صورت ویژه در تکیه میدان قلعه و آیین میهمانی لاله ها در گلزار شهدای استان کرمان و در شهر کرمان به صورت ویژه با توجه به شهادت حاج قاسم ساعت ۱۵ پنجشنبه ۱۷ بهمن برگزار می شود.

آیین چهلمین روز درگذشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ۲۲ بهمن سال جاری همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.