خسرو شهبازی رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح طرح آبخیزداری پخش سیلاب در فاریاب کرمان اظهار داشت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۹۹ پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌های سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این مراسم بیان داشت: پروژه آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز شهری فاریاب که شامل عملیات پخش سیلاب به حجم ۲۴۵ هزار متر مکعب با سرریز سنگی ملاتی به حجم هفت هزار متر مکعب است افتتاح شد.

حمزه احمدی افزود: در بالا دست عملیات پخش سیلاب نیز عملیات هلالی آبگیر به حجم ۵۵۰ هکتار و در پایین دست آن ۵۰ هکتار جنگل‌کاری با نهال اجرا شده است.

وی گفت: اعتبار مصوب این طرح هشت میلیارد تومان، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ و ۹۸ است.

وی ادامه داد: برای انجام عملیات آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز شهرستان فاریاب مشارکت مردم و درخواست‌های جوامع محلی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: هدف از اجرای این پروژه‌ها کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل رسوبات رودخانه‌ای، تثبیت خاک و افزایش آبدهی چاه‌ها و قنوات است.

وی یادآور شد: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۳۲ پروژه با اعتبار بیش از ۷۷۴ میلیارد ریال در جنوب کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، امسال طرح ۴۰۰ هکتاری جنگل‌کاری با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در منطقه کوگوئیه جیرفت اجرا شد.
از ابتدای دولت دوازدهم تا کنون ۱۰۰ طرح آبخیزداری با اعتبار ۷۵۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اجرا شده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی استان را تحت پوشش دارد.

مرکز شهرستان فاریاب در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب استان کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.