به گزارش ایرنا، مردم قدرشناس ایران اسلامی با حضور ملیونی و حماسی خود در آیین های استقبال و تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، اوج ارادت و قدرشناسی خود را نسبت به ساحت شهدای اسلام، میهن و انقلاب نشان دادند.

از ساعات ابتدایی بامداد امروز(سه شنبه)، آیین تشییع پیکرهای پاک شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یار باوفایش سردار حسین جعفری پور با حضور گسترده و انبوه مردم ولایی و انقلابی استان کرمان و سایر نقاط کشور از میدان آزادی به سمت میدان شهدای شهر کرمان آغاز شده است.

سعید صادقی جوان ۲۸ ساله از روستاهای شهرستان رفسنجان خود را به کرمان رسانده تا در آیین تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت کند، از او خواستم چند جمله ای برای این فرمانده شهید بگوید، با مکثی کوتاه گفت: حاج قاسم الگوی سه نسل از جوانان این مملکت بود، ایشون کرمانی بودند، اما مقبولیت جهانی داشتند، چون ملت ها زحمات انسان های فداکار ار فراموش نمی کنند.

وی افزود: باور از دست دادن سردار برای ما سخت است، اما تقدیر بود که با رفتن حاج قاسم سلیمانی ملت پی به خباثت و جنایتکاری دشمنانش ببرد تا در ادامه راه انقلاب سست نشود.

این جوان کرمانی اظهار داشت: می خواهم به حاج قاسم بگویم شما سالها برای این کشور زحمت کشیدین و امروز در نبود شما، جوانان راهتان را دنبال می کنند.

محسن احمدی از شهروندان کرمانی که با خانواده برای شرکت در آیین وداع و تشییع شهدا آمده است، گفت: حاج قاسم برای کشور و اسلام جانفشانی کرد تا شهادت نصیبش شد و حق بزرگی به گردن ما دارد و حضور ما کمترین کاری است که برای سردار می توانیم انجام دهیم.

وی افزود: امروز کرمان یکی از بهترین فرزندان خود را از دست داده و ما همه برای انتقام خون حاج قاسم و شهدای دیگر این جنایت آمریکا لحظه شماری می کنیم.

بانوی میانسالی که از شهر جیرفت در جنوب استان کرمان در مراسم حضور دارد، اشکهایش را پاک می کند و با بغض و لهجه محلی گفت: دلم برا حاج قاسم میسوزه، خدا لعنتشون کنه، کم جنایتی نیست.

این بانو افزود: همیشه حاج قاسم میدیدم، دلمون خوش بود که سردار هست، از روز جمعه اروم و قرار ندارم، خودم به هر سختی بود رساندم کرمان تا به شهیدان بگم دعا کنین ما هم مثل شما عاقبت بخیر بشیم.

امیر میرزایی خود را کارمند یکی از ادارت شهرستان بافت معرفی می کند، گفت: شخصیت شهید سلیمانی بی نظیر و شاید بهتر بگویم یه استثنا بود که عمر خود را در جبهه ها و میدان های نبرد با دشمنان گذراند و شهادت بالاترین مزدش بود.

این شهروند افزود: امروز روح حاج قاسم حضور این مردم را مشاهده کرد و باید به شهید بزرگوار بگویم این جمعیت انبوه ثمره تلاش های شما و زحماتی بوده که در ۴۰ سال گذشته کشیده اید.

وی تاکید کرد: چهار روز از شهادت شهدای عزیز می گذرد و اتحاد ملت در سراسر ایران پشت دشمنان را به لرزه انداخته و امیدواریم به زودی شاهد انتقام سخت وعده داده شده باشیم.

اکبر زارع شهروند یزدی که برای شرکت در مراسم تشییع و به خاکسپاری شهید سپهبد قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری از شب گذشته به کرمان آمده است گفت: من در زمان حیات شهید سلیمانی نتوانستم ایشان را از نزدیک ببینم، اما به کرمان آمدم تا در کنار مردم این شهر وداع آخر را با سردار و همرزم شهیدش انجام دهم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در دل و یاد همه ایرانی ها تا ابد جا دارد افزود: حاج قاسم به وظیفه خودش عمل کرد و حالا نوبت ماست که راه حسینی اش را ادامه بدهیم و همینجا به خون پاک این شهید قسم می خورم تا زنده باشم از اسلام و انقلاب محافظت کنم.

پیکر مطهر شهیدان سردار سپهبد قاسم سلیمانی و سردار حسین پورجعفری همرزمش پس از تشییع در عراق و شهرهای اهواز، مشهد، تهران و قم، بامداد سه شنبه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد زادگاهش استان کرمان شد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این حمله هوایی به دستور  «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا انجام شد و رهبر معظم انقلاب در پی این جنایت سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

با اعلام رسمی تعطیلی استان کرمان امروز سه‌شنبه مردم شهرهای این دیار کویری، تدارک ویژه‌ای توسط مسئولان و مردم برای حضور باشکوه تشییع کنندگان در آیین تشییع و خاکسپاری پیکرهای پاک شهدا دیده‌اند و تعدادی نیز از روزهای قبل خود را به کرمان رسانده‌اند.

پیکر شهیدان  سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار حسین جهفری پور پس از تشییع در گلزار شهدای کرمان کنار یاران شهیدشان به خاک سپرده می شوند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.