به گزارش ایرنا، استاندار کرمان در این آئین گفت: شهدای عشایر سهم ١٨.٥ درصدی ازکل ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان را به خود اختصاص داده اند که نشان از جایگاه والای این عزیزان است.

محمدجواد فدائی با اشاره به اینکه ۹ درصد جمعیت عشایر کل کشور در استان کرمان حضور دارند، افزود: با توجه به ۶ هزار و ۵۰۰ شهید در استان؛ شهدای عشایر ۱۸ و نیم درصد کل این شهدا را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد جامعه عشایری و شهدای این قشر  قابل توجه است و از آنجا که عشایر برای اسلام، نظام و انقلاب اهمیت قائل شدند و چندین برابر ظرفیت خود را در این راه بکار گرفته اند، مسئولان نیز باید در خدمت هر چه بیشتر به این قشر بکوشند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز  با قدردانی از دست اندکاران برگزاری هزار و ۲۰۱ شهید عشایر این استان گفت:  لازم است که از این حرکت به عنوان الگو و نمونه برای نسل جوان حداکثر صورت گیرد.

سردار غلامعلی ابوحمزه افزود: نخستین کار با محوریت شهدای عشایر این است که برای نسل جوان عشایر و سایر جوانان و نسل ها و با بهره گیری از زندگی نامه و عملکرد این شهدا در طول دفاع مقدس و با توجه به شرایط کنونی و تأکید رهبری بر محوریت جوان انقلابی؛ شهدای عشایر را الگو قرار دهیم.

وی عنوان کرد: با توجه به تشکیل قرارگاه فرهنگی استان کرمان و نیز تدارک یادواره شهدای عشایری، این مدل برای دیگر اقشار بسیج نیز  اجرا شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهارداشت: می توان سالانه در هر قشر یک یادواره برگزار کرد و با محوریت شهدا اثرات مناسبی در آن قشر صورت داد.

سردار ابوحمزه  افزود: سوم بهمن یادواره عشایری هم تمام می شود اما خدمات آن باید تداوم یابد زیرا در غیر این صورت همه تلاش ها برای برگزاری یادواره در همان جا متوقف می شود.

مسئول نیروی انسانی بسیج سپاه ثارالله استان کرمان نیز دیدار با ۱۶۵ خانواده شهید عشایری، اعطای کمک بلاعوض به ۱۰ خانواده عشایری، معرفی و جذب ۱۵ نفر از فرزندان شهدای عشایر در سپاه و نیروی انتظامی، تشکیل پرونده کمک معیشت ۶ نفر از خانواده عشایر را از جمله برنامه های جنبی یادواره هزار و ۲۰۱ شهید عشایر استان کرمان برشمرد.

حسین فلاحتی از تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد عشایری خبر داد و افزود: از دیگر کارهایی که انجام شده عضویت ۱۰ نفر از جامعه عشایری در صندوق ذخیره بسیجیان و صدور بیش از ۱۰۰ فقره کسر خدمت سربازی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز از تدارک ۱۳ ویژه برنامه در قالب شعر در راستای برگزاری یادواره هزار و ۲۰۱ شهید عشایر استان کرمان خبر داد و گفت: از ظرفیت نمایشگاه کتاب برای تبلیغات محیطی این یادواره استفاده شده است.

محمدرضا علیزاده گفت: رونمایی از کتاب شهید ذبیح الله دریجانی به همراه تجلیل از خانواده ایشان در روز فرهنگی بم، تجلیل از خانواده شهید غلامرضا سنجری در روز فرهنگی بردسیر، نمایشگاه عکس شهدا، حمایت از تولید آلبوم صوتی ۴۰ شهید عشایر استان که ۷۰ درصد کار انجام شده ، از جمله اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای برگزاری یادواره هزار و ۲۰۱ شهید عشایر استان کرمان است.

وی عنوان کرد: حمایت از ساخت فیلم شهید قباد شمس الدینی که عملیات اجرایی آن از امروز شروع شده، تجلیل از خانواده شهید محسن زبردست و هماهنگی با نشریات برای استفاده از فرمایشات رهبری در خصوص شهدای از دیگر اقدامات انجام شده در راستای یادواره هزار و ۲۰۱ شهید عشایر استان کرمان است.

 اهدای ۱۰ هزار کتاب کمک آموزشی توسط وزیر ارشاد برای جامعه عشایری، شناسایی ۴۵ شهید معلم و دانش آموز عشایری و تدارک یادواره ایشان، برگزاری یادواره کم سن شهید عشایر در شهرستان منوجان، برگزاری نمایشگاه، ساخت و نامگذاری مدارس خیّرساز، ویزیت رایگان ۲۰۰ نفر، توجه به مدارس عشایری توسط بسیج دانشجویی، توزیع بالغ بر ۲ هزار دست البسه، کمک به تهیه جهیزیه ۵۰ مورد توسط بسیج طلاب، اعزام ۳۰۰ طلبه خواهر و برادر به حوزه عشایری، برگزاری یادواره دانش آموز در ۴ مدرسه، اعزام دانش آموزان عشایر به اردوی راهیان نور بخشی از اقدامات دستگاه های مختلف در راستای برگزاری یادواره هزار و ۲۰۱ شهید عشایر استان کرمان است.

کم سن ترین و مسن ترین شهید استان کرمان از عشایر است .

یادواره یکهزار و ۲۰۱شهید عشایر استان کرمان به میزبانی جیرفت سوم بهمن ماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.