محمدجواد فدایی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر نیرو افزود: سال ۹۷ یکهزار میلیارد تومان از این منابع استفاده کردیم اما به علت تغییر روش هایی که انجام شده امسال ۷۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۲۰ میلیارد در حوزه گردشگری داشتیم.

وی اظهار داشت: مشکلات رونق تولید در استان کرمان بارها از سوی وزارت خانه ها و بانک ها پیگیری شد که به جایی نرسید و در ورزش موافقت نامه این اداره کل با سیستم بانکی امضا نشده است.

استاندار کرمان گفت: میراث فرهنگی پرداخت ها را به بخش ملی منوط کرده، در حالی که سرمایه در اختیار استان و طرح باید به صورت ملی تصویب شود و بسیاری متقاضیات به علت همین محدودیت ها نمی توانند از تسهیلات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به تقسیط مجدد تسهیلات بانکی بیان داشت: قانون به این صورت است که بانک ها، ۲۰ درصد از بدهی را دریافت و مابقی را تقسیط می کنند و  برخی از واحدهای تولیدی به علت مشکلات موجود نمی توانند آن را پرداخت کنند.

فدایی ادامه داد: بانک ها برای دریافت کمتر از ۲۰ درصد تسهیلات پرداختی مصوبه تهران را طلب می کنند که امری زمان بر و دادن اختیارات به استان در رفع مشکلات این حوزه تاثیر گذار است.

وی با اشاره به فرایند پرداخت تسهیلات بانکی سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان کرمان افزود: در صورتی که این واحدها به علت نداشتن فروش و یا هر دلیلی نتوانند در زمان سررسید اصل سرمایه در گردش و سود آن را پرداخت کنند نمی توانند تسهیلات مجدد دریافت کنند لذا حداقل بانک ها ، سود تسهیلات را طلب نکنند.

استاندار کرمان اضافه کرد: در اصلاحیه قانون رفع موانع تولید هیات خبرگان بانکی تعریف شده که بیش از ۱۰ ماه این هیات معرفی شده اما بانک مرکزی برای رسیدگی به مشکلات حکمی به آنان نداده است.

وی عنوان کرد: مشکلات صادرات پسته و خرما و تهاتر برای تامین قطعات واحدها صنعتی در استان کرمان وجود دارد.

فدایی افزود: بررسی مشکلات استان کرمان در زمینه انرژی با حضور وزیر نیرو و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور و رفع موانع برخی پروژه ها در سطح ملی از مهمترین اهداف برگزاری این نشست است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.