محمدرضا علیزاده روز پنجشنبه در نشست سیاست گذاری همایش ناظم الاطبا در کرمان افزود: سال گذشته مقرر شد که برای بزرگداشت مفاخر استان کرمان برنامه ریزی شود لذا پیشنهاد تشکیل کمیته علمی برای روز خواجو، کنگره و همایش ناظم الاطبا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به پیشینه برگزاری همایش مفاخر استان کرمان تصریح کرد: با ترکیب جدیدی که در رویکرد ما ایجاد شد، اعضای اصلی کمیته ملی برنامه‌های فرهنگی جدید را بررسی می کنند و در این راستا ۲۳ عنوان کتاب مفاخر استان در سال گذشته رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان داشت: همچنین در بخش دیگر تولید فیلمی کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای برای روز همایش در دست ساخت قرار گرفت و بازرسازی مقبره، تندیس ناظم‌الاطبا در تهران، تولید سریال و فیلم و نام گذاری یک خیابان به نام وی در کرمان در دستور کار داشتیم.

علیزاده با اشاره به برگزاری همایش ناظم‌الاطبا از مفاخر استان کرمان گفت: خاندان وی بیش از ۵۰۰ طبیب و حکیم در کرمان و کشور داشته‌اند که امروز در این نشست بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز بزرگداشت خواجوی کرمانی برنامه‌های مفصلی در استان خواهیم داشت افزود: همچنین نمایشگاه کتاب از روز شنبه تا جمعه آینده با حضور بیش از ۳۰۰ ناشر و برای نخستین بار با حضور ناشران بین المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.