محمدجواد فدائی استاندار کرمان روز دوشنبه در نشست رفع موانع تولید شهرستان رودبار جنوب افزود: برخی افراد تصور می‌کنند دولت بین شمال و جنوب تفاوت قائل می‌شود در حالی که این اتفاق به عدم اطلاع آنها برمی‌گردد و در این رابطه کمتر اطلاع رسانی شده است.
وی تصریح کرد: به منطقه رودبار جنوب اشراف دارم و فعالیت‌های خوبی در این شهرستان انجام شده و در مجموعه مدیریتی استان پیگر پیشرفت این منطقه هستیم.
استاندار کرمان بیان داشت: از جیرفت تا رودبار جنوب در دو طرف مسیر، کشاورزی وجود دارد ولی با وجود این‌ همه ظرفیت مشکلات زیادی در این منطقه به چشم می‌خورد، از طرفی سازمان تعاون روستایی برای حذف دلالان ایجاد شده و این مساله نشانه ضعف مدیریت در این بخش است لذا موضوع حذف دلالان را سازمان جهاد کشاورزی و فرماندار بررسی کنند تا این مشکل برطرف شود.
وی اضافه کرد: برای توسعه منطقه باید دنبال راه حل برای برطرف کردن مشکلات بگردیم و مسوولان بومی باید پیشنهاد ارائه دهند و همچنین باید یک روحیه همکاری برای برطرف کردن مشکلات ایجاد شود.

فدائی تصریح کرد: طی یک ماه آینده، فرماندار رودبار جنوب به کمک نماینده مردم در مجلس، امام جمعه و سازمان جهاد کشاورزی طرحی را برای حذف واسطه‌ها ارائه کنند تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.
وی ادامه داد: کشت گلخانه‌ای باید در جنوب کرمان توسعه یابد و دولت از این گونه طرح‌ها حمایت مالی می‌کند. 

تغییر رتبه محیط زیستی شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفت
استاندار کرمان با بیان اینکه ارتقای رتبه محیط زیستی شهرک‌های صنعتی جنوب کرمان از درجه سه به پنج در دستور کار است گفت: از آنجا که بعضی طرح‌ها نیاز به رتبه بالا دارند باید تغییر رتبه شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار می‌گرفت.
وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و محیط زیست بررسی‌های لازم را انجام دهند تا هر چه زودتر زمینه تغییر رتبه شهرک‌های صنعتی فراهم شود.
فدائی همچنین به مصوبات نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: گازکشی به شهرک‌های صنعتی کهنوج، عنبرآباد و رودبار جنوب کرمان تا پایان سال جاری انجام می‌شود.
استاندار در این نشست ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای ایجاد ساختمان اداری کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش جازموریان مصوب کرد تا مشکل ساختمان اداری کمیته امداد این بخش برطرف شود.

وی به مشکل قیمت محصولات کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: برگزاری نشست مشترک با اتاق‌های بازرگانی کشورهای مختلف و صدور مجوز حمل و نقل هوایی در دستور کار بوده  و در بحث قیمت محصولات کشاورزی هم مشکلاتی نخواهیم داشت.

همچنین تکمیل و بهسازی مسیر رودبار جنوب به ایرانشهر تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفت. 

رودبار جنوب ۲ پزشک متخصص دارد
 احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بهداشت و درمان شهرستان ۱۲۰ هزار نفری رودبار جنوب فقط ۲ پزشک متخصص دارد و فضای بهداشت و درمان در این منطقه کم است و در طرح توسعه استان باید برای بیمارستان ۳۰ تخت‌خوابی این شهرستان اقدام شود.
وی افزود: قیمت محصولات کشاورزی از مهم‌ترین مشکلات امروز در جنوب کرمان است و باید به این مساله توجه ویژه ای کرد.
حمزه ادامه داد: مشکل تامین سوخت چاه‌های فرم شماره یک آب یکی دیگر از مشکلات مردم رودبار جنوب است که امیدواریم این مشکل با مساعدت مسوولان برطرف شود.
وی با بیان اینکه سهمیه آرد منطقه رودبار جنوب بسیار کم است تصریح کرد: مشکل اسناد زمین‌های مردم از دیگر مشکلات اساسی جنوب کرمان بوده  که طی چهار سال گذشته پیگری شده ولی تا کنون برطرف نشده است.
حمزه همچنین به نارضایتی مردم از وضعیت سهمیه سوخت در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: با توجه به نبود جایگاه سی ان جی باید برای افزایش سهمیه بنزین این منطقه برنامه‌ریزی شود. 

وی اظهار داشت: برق، آب و مخابرات از جمله مشکلات اساسی مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان است.

کمیته امداد ۳۷۰ شغل در رودبار جنوب ایجاد کرد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: امسال در رودبار جنوب تعهد ایجاد ۸۵۶ مورد شغل داشتیم که برای تحقق آن ۲۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم و از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۷۰ شغل در این شهرستان ایجاد کردیم. 
یحیی صادقی تصریح کرد: ۳۰ درصد مردم بخش زهکلوت (چهار هزار نفر) مددجوی کمیته امداد هستند که برای بیشتر آنها شغل های دامداری و کشاورزی ایجاد شده است. 
وی بیان کرد: ساماندهی اهالی پیرخوشاب در دستور کار کمیته امداد قرار دارد و برای ۴۲ خانوار راهبری شغلی، اسکان و اشتغال برنامه‌ریزی شده است.
صادقی  بزرگترین مشکل مردم این منطقه را نداشتن ضمانت‌های بانکی برشمرد و گفت: به این مساله باید توجه ویژه‌ای شود.
مشکلات ۹ طرح اقتصاد مقاومتی شهرستان رودبار جنوب با حضور استاندار کرمان بررسی شد.

فدائی استاندار کرمان صبح امروز(دوشنبه ) همراه با معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران استان پس از استقبال نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران شهرستان‌های جنوبی وارد شهرستان رودبارجنوب شد و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گمنام این شهرستان، در جلسه اقتصاد مقاومتی و پیگیری مشکلات منطقه محروم پیرخوشاب زهکلوت حضور یافت.

رودبار جنوب دارای ۲ بخش و ۲ شهر با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.