حسین سلامی روز چهارشنبه در دومین جلسه ستاد  پیشگیری از جرائم انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان جیرفت با حضور داوطلبان نمایندگی مجلس افزود: دستگاه قضا با جدیت و همت برای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی فعالیت خواهد کرد چرا که پیشگیری به مراتب نسبت به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی به مصلحت نظام نزدیک‌تر است.

وی با غیرقانونی خواندن تبلیغات زودهنگام برخی داوطلبان، تاکید کرد: تبلیغات زود هنگام از مصادیق تخلف انتخاباتی است و مطبوعات و سایت‌های اینترنتی تا زمان شروع قانونی تبلیغات انتخابات نباید برای نامزدهای احتمالی تبلیغ کنند و در صورت توجه نکردن به تذکر، برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

دادستان جیرفت افزود: در صورت مشاهده تبلیغات زودهنگام توسط نامزدهای احتمالی مطمئنا رفتار آنها رصد و به عنوان تخلف، ثبت می‌شود که این رصد کردن شامل فضای مجازی نیز است.

دبیر شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان جیرفت بیان کرد: از همه داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان جیرفت کمال تشکر را دارم که مصوبات اولین جلسه شورای پیشگیری را رعایت و در زمان ثبت‌نام از راه‌اندازی کاروان تبلیغاتی خودداری کردند.

سلامی خطاب به داوطلبان انتخاباتی گفت: ما همه مدیون خون شهدا هستیم و باید در حفظ این نظام و انقلاب نهایت تلاشمان را انجام دهیم پس نباید کاری کنیم که دشمنان این آب و خاک و انقلاب سوءاستفاده کنند.

وی افزود: نامزدهای انتخاباتی در همه مراحل برگزاری انتخابات، قانون را رعایت و از تخریب یکدیگر پرهیز کنند و از دادن وعده‌های انتخاباتی همچون تامین آب، گاز، برق، تلفن، یارانه، تامین و احداث جاده و سایر امکانات رفاهی خودداری کنند.

دادستان جیرفت تاکید کرد: هرگونه تحرکات و موضع گیری افراد یا جناح‌های سیاسی در برپایی تجمع‌های غیر قانونی پس از اعلام تایید یا رد صلاحیت‌ها، جرم است و مطابق قانون با چنین رفتارهایی برخورد قانونی خواهد شد.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.