حمیدرضا شهرکی روز چهارشنبه در آیین تقدیر از افراد فعالان جابه جایی مسافر و زائران اربعین از مبدا استان کرمان به مرزهای شلمچه و چزابه افزود: آموزش در وضعیت فعلی امری مهم در حوزه سرمایه گذاری محسوب می شود که در این زمینه با کارخانه سازنده هماهنگ کردیم که مجتمع خدمات رفاهی به صورت خدمات خودرویی در محورهای ارتباطی کشور ایجاد شود.
وی اظهار داشت: استان کرمان از کمبود مجتمع های خدماتی رفاهی رنج می برد لذا از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه استقبال می شود.
مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: خدماتی ازجمله زمین با قیمت کارشناسی، تغییر کاربری رایگان، معافیت مالیاتی پنج سال به بالا، برق رایگان سرویس بهداشتی و نمازخانه ، آسفالت و رمپ توسط استان و کمک بلاعوض ۵۰۰ میلیون تومانی، تابلوی رایگان و تسهیلات بانکی مناسب به متقاضیان احداث مجتمع های خدماتی رفاهی برون شهری داده می شود.
وی ادامه داد: بخش خصوصی با برند شرکت خود می تواند سرمایه گذاری در این حوزه انجام دهد.
شهرکی تصریح کرد: پروژه های سرمایه گذاری در بخش های حمل و نقل و لوجستیک کالا و مسافر در بخش تامین مالی مورد توجه سازمان راهداری قرار دارد زیرا ظرفیت های فراوانی در این حوزه ها وجود دارد.
وی عنوان کرد: شرکت های مسافربری خصوصی در حوزه سرمایه گذاری می توانند در محل مجتمع های خدماتی رفاهی نزدیک به مراکز جمعیتی پایانه بزنند که به مسافران درون راهی خدمات ارائه کنند و حجم فراوان مجتمع های خدماتی رفاهی ظرفیتی مطلوب برای سرمایه گذاری است.
وی افزود: استفاده از حوزه IT موجب کاهش هزینه ها می شود و بخش حمل و نقل باید در مدیریت هزینه ها  برنامه مشخصی داشته باشد و  با انتظارات خودمان سیستم ناوگان را یکپارچه کنیم که این امر موجب انحصار و ارائه خدمات پس از فروش می شود.
مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: تعمیر و نگهداری ناوگان حمل و نقل باید جدی گرفته شود زیرا انسجام در این حوزه موجب کاهش هزینه ها می شود.
وی بیان داشت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری بخش خصوصی در اعزام زائران اربعین امسال با ارائه خدمات و هماهنگی بسیار مطلوب نتیجه مثبتی گرفت.
شهرکی گفت: افزون بر ۱۴۸ میلیون و ۳۲۷ هزار نفر مسافر سال گذشته با انواع خودروهای اتوبوس، مینی بوس و سواری جابه جا شدند که ۳.۸ درصد از این میزان مربوط به استان کرمان بوده است.
وی ادامه داد: سهم اتوبوس ۵۴ درصد نفر - مسافر، مینی بوس ۲۶ درصد و سواری کرایه ۲۰ درصد که قابل توجه بوده است.
وی با بیان اینکه طیف وسیعی از مردم و خدمات گیرندگان به حوزه حمل و نقل مراجعه می کنند افزود: تمامی کاربران جاده ای از خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منتفع می شوند.
مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بر اساس آخرین تحقیقات ۳۵ درصد از مسافران با سیستم حمل و نقل عمومی جا به جا می شوند و مابقی از خودروهای شخصی استفاده می کنند که این آمار به علت ظرفیت های جاده ای، ریلی و هوایی در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: همچنین سازمان راهداری در بحث انتقال و صادرات کالا و فعالیت های اقتصادی و جابه جایی مسافر(توریسم) نقش آفرینی می کند که امیدواریم این ظرفیت ها با مشارکت بخش خصوصی محقق شود.
شهرکی افزود: تنظیم مقررات و سیاست گذاری دولت و نظارت بر لایه های مختلف صنفی و دولتی با مشارکت بخش خصوصی اتفاق می افتد و اقدامات کشور امروز به سوی رونق حمل و نقل عمومی درون و برون شهری پیش می رود که این امر تبعاتی مثبت ازجمله مصرف بهینه انرژی را به دنبال دارد.
وی یاداور شد: سوانح و حوادث جاده ای با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به علت داشتن سیستم حرفه ای و تحت کنترل، بررسی ایمنی وسیله نقلیه کاهش می یابد لذا جهت گیری سازمان راهداری هم سوی افزایش استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی تعریف شده است.
مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با تلاش های انجام شده، ارتقای بهره وری، کنترل هزینه ها و افزایش تیراژ تولید خدمت و تقاضا موجب اقتصادی شدن سیستم حمل و نقل عمومی می شود و در این راستا خدمات و فرایندهای اجرایی باید بازخوردگیری و بهبود مستمر یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.