اویس ریاحی روز چهارشنبه افزود: در این رابطه ۱۲ پرونده در دادگاه عمومی بخش کشکوئیه تشکیل و چهار فقره منجر به صدور رای و احکام اجرا شده است و هشت پرونده نیز در مرحله تحقیقات تکمیلی است.
این مقام قضائی اعلام کرد: به طور مثال در منطقه کوهستانی و گردشگری راویز رفسنجان عده ای از سودجویان اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها و قنوات کرده اند که با دستورات قضائی این اماکن تخریب و این افراد تحت پیگرد قضائی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: هنوز نیز در منطقه کوهستانی راویز  موارد متعددی مبنی بر نقض حریم و بستر رودخانه و ساخت و سازهای غیرقانونی در این مناطق گزارش شده که در آینده نزدیک و پس از صدور رای اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت .
ریاحی هشدار داد: هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی در اراضی ملی و یا تغییر کاربری بدون اخذ مجوز جرم تلقی می شود و با خاطیان بدون اغماض برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.
این مقام قضائی به کم کاری های برخی ادارات در این رابطه اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد مسئولان منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور منابع آب گشت های مستمری در زمینه حفظ حقوق بیت المال و اراضی ملی داشته باشند و قبل از هرگونه اقدام غیرقانونی جلوی تصرفات گرفته شود تا شاهد چنین مواردی نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.