سید علی حاج سیدعلیخانی شامگاه  جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 370نیروی راهداری در این راهدارخانهها با بهره گیری از 186ذدستگاه خودرو سبک و سنگین در گردنه‌های اصلی استان به هموطنان و هم استانی ها خدمات رسانی می‌کنند.

به گفته حاج سید علیخانی ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد که در این زمینه کرمان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده و همچنین استان کرمان بعد از استان اصفهان با یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر بیشترین طول بزرگراه را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه  ۲۵ گردنه برف‌گیر با طول یک هزار و ۵۷ کیلومتر در سطح استان کرمان وجود دارد، اظهار داشت : علاوه بر امداد رسانی در راهدارخانه ها ، ۳۷ مجتمع خدمات راهی نیز در طول محورهای مواصلاتی این استان تجهیز شده‌اند تا در صورت بسته شدن راه، کار خدمات رسانی به هموطنان را انجام دهند.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اقدامات راهداری استان کرمان در زمان برف و یخبندان در راستای کمک به مسافرین و رانندگان، افزود: ۲۹ هزار تن شن و نمک برای بازگشایی محورهای استان در فصل زمستان خریداری شده است که در زمان های یخبندان و برف گرفتگی محورهای مواصلاتی استان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به وجود  ۲۲ دوربین نظارتی جهت نظارت گردنه‌های اصلی استان اظهار داشت : زمستان امسال همچنین چهار دوربین نظارتی جدید نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمان و به ویژه گردنه ها نصب خواهد شد.
حاج سیدعلیخانی به نقاط حادثه خیز استان کرمان و اقدامات انجام گرفته در این نقاط شناسیی شده اشاره کرد و گفت : ۶۹ نقطه پرحادثه در ۱۵ شهرستان استان به شکل امانی رفع حادثه خیزی شده  که این مهم نقش موثری در کاهش حوادث جاده ای خواهد داشت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.