مهدی رضانژاد رییس اداره ثبت احوال جیرفت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع موالید ثبت شده در این شهرستان، ۹۹۵ نوزاد پسر و ۹۲۱ نفر دختر هستند.

وی افزود: طبق آمار ۶ ماهه نخست سال جاری، جمعیت شهرستان جیرفت به ۳۱۶ هزار و ۸۹۹ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد.

رضانژاد ادامه داد: جمعیت جیرفت را ۱۶۱ هزار و ۷۹۴ نفر مرد و ۱۵۵ هزار و ۱۰۶ نفر زن تشکیل داده است.

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت افزود: میزان ولادت در ۶ ماه نخست سال جاری در حوزه شهری یکهزار و ۱۵۳ نوزاد و در حوزه روستایی نیز ۷۶۳ نوزاد است.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت ۴۹۷ مورد فوتی ثبت شده که از این تعداد ۳۸۶ نفر مرد و ۲۱۱ نفر زن هستند و از مجموع آمار فوتی در ۶ ماه نخست سال جاری، ۳۰۴ مورد مربوط به حوزه شهری و ۱۹۳ نفر نیز مربوط به حوزه روستایی است.

رضانژاد به فراوانی نام‌ها طی ۶ ماه نخست سال جاری اشاره و تصریح کرد: نام‌های امیرعلی با فراوانی ۳۳ مورد، امیر حسین ۳۰ مورد، آراد ۲۸ مورد، ابوالفضل ۲۴ مورد و علی ۲۳ مورد بیشترین اسامی هستند که والدین جیرفتی برای نوزادان پسر خود انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: در نوزادان دختر اسامی فاطمه با ۴۹ مورد، زهرا ۲۲ مورد، فاطمه‌ثنا ۲۱ مورد، رقیه ۲۰ مورد و فاطمه زهرا ۲۰ مورد بیشترین فراوانی نام را داشته‌اند.

رئیس اداره ثبت احوال جیرفت بیان کرد: همچنین ۹۹۰ مورد ازدواج طی۶ ماه نخست سال جاری در این اداره ثبت شده است.

وی به آمار تعویض شناسنامه در شهرستان جیرفت نیز اشاره کرد و گفت: امسال هفت هزار و ۷۱۶ جلد شناسنامه تعویض و ۴ هزار و ۷۶۱ فقره کارت ملی هوشمند صادر شده است.

رضانژاد افزود: با مجوز ثبت احوال در زمینه برون سپاری خدمات، هفت دفتر پیشخوان دولت در سطح شهر جیرفت برای رفاه حال مردم واگذار شده است.

شهرستان جیرفت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.