حمید درخشان‌نیا روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان کرمان افزود: قانون ثبت احوال پس از سال‌ها تغییر نکرده و این قانون پیش از دستاوردها و الکترونیکی شدن بر سازمان حاکم بود لذا متناسب با تغییرات روز این قانون باید اصلاح شود.

وی اظهار داشت: اصلاح قانون ثبت احوال توسط یک موسسه پژوهشی با نظرخواهی از کارشناسان امر صورت گرفت و مطالعات سه سال گذشته در این حوزه موجب ایجاد دانش نامه حقوقی و تالیف کتب بسیاری شده است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه ظرفیت تهیه و تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارت ملی داریم گفت: سازمان ثبت احوال به سرعت راه توسعه و پیشرفت را با تلاش طی می‌کند و در این زمینه موفقیت‌هایی داشته است.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال در سال ۹۵ در شاخص‌های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی برتر کشور شد و به‌عنوان تنها سازمان طی سال‌جاری علاوه‌بر این شاخص‌ها، رتبه برتر کشور را در میزان رضایت‌مندی مردم در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور کسب کرد.

درخشان‌نیا گفت: سنجش میزان کسب رضایت‌مندی مردم برای نخستین‌بار در کشور انجام شد و سازمان ثبت احوال بالاترین رتبه را با بیش از ۷۵ درصد آرا در این حوزه و در ارائه آمار صحیح به‌دست آورد.

ثبت احوال سنگ محک دستگاه‌ها برای راستی آزمایی

معاون وزیر کشور گفت: اطلاعات پایگاه جمعیت کشور وضعیت حیاتی برای کشور دارد و ظرفیت داریم که در ثانیه ۱۰ هزار استعلام را پاسخ دهیم و بیش از ۲۰۰ سازمان از ۲۰۰ هزار نقطه کشور از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور استعلام می‌کنند و این سازمان سنگ محک برای راستی آزمایی شده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت استاد و بهداشت استعلامات خود را از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور دریافت می‌کنند و این امر مسئولیت ما را سنگین و کوچکترین اشتباه، اعتمادها را خدشه‌دار می‌کند.

درخشان‌نیا افزود: بیش از ۳۰ میلیون نفر از مردم در سال به مراجعه می‌کنند و نشان می‌دهد کم اشتباه بودیم که نشان از پاکی و درستی سازمان و نیروهای آن دارد.

وی تصریح کرد: سامانه تغییر نشانی در درگاه سازمان ثبت احوال و پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به صورت رایگان انجام می شود و نشانی اشتباه موجب سلب خدمات می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه اطلاعات سازمان ثبت احوال زمینه تحقق دولت الکترونیک است گفت: امضای الکترونیکی در کارت‌های هوشمند پیش‌بینی شده که برای تمامی مردم بسیار با اهمیت است.

وی اضافه کرد: رعایت بی‌طرفی در انتخابات پیش‌رو برای سازمان ثبت احوال بسیار اهمیت دارد که امیدواریم شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم در این انتخابات باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.